ترور رئیس پیشین شورای علمای قندوز در کابل
کد خبر: 3957337
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

ترور رئیس پیشین شورای علمای قندوز در کابل

پلیس کابل اعلام کرد که صبح امروز در شهر کابل، فیض محمد فایض، از علمای برجسته دینی این کشور از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پژواک افغان نیوز،  پلیس کابل اعلام کرد مولوی فیض محمد فائض، رئیس پیشین شورای علمای قندوز و استاد دارالعلوم عربی در‌ کابل بامداد امروز، 13 اسفند هنگام رفتن به‌سوی مسجد کشته ‌شده ‌است.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل خبر داد که این رویداد امروز (چهارشنبه) حوالی ساعت شش صبح در ناحیه هفدهم شهر رخ داده است. به گفته او، تحقیق تیم مشترک امنیتی روی این قضیه آغاز شده است.

فیض محمد فائض چندین سال قبل ریاست شورای علمای قندوز را به عهده داشت.

روز گذشته نیز سه کارمند زن تلویزیون محلی «انعکاس» در شهر جلال‌آباد در دو رویداد جداگانه کشته شدند. دو ماه پیش هم ملاله میوند؛ یک گوینده زن این تلویزیون از سوی افراد مسلح کشته شده‌ بود.

اگرچه نهادهای امنیتی از بازداشت افراد دخیل در حملات هدفمند و جلوگیری از این نوع حملات خبر داده‌اند؛ اما این نوع حملات هنوز هم به شدت ادامه دارد.

ترورهای هدفمند در ماه‌های اخیر در افغانستان به خصوص در شهرهای بزرگ افزایش چشمگیر داشته است. قربانیان این ترورها نیز بیشتر فعالان مدنی، دینی، حقوق بشری، خبرنگاران و کارمندان امنیتی و دولتی بودند.

وزارت کشور افغانستان نیز دیروز اعلام کرد که در یک سال گذشته بیش از 500 مورد ترور هدفمند را ثبت کرده است.

انتهای پیام
captcha