پخش مسابقات بین‌المللی قرآن از «شاد»
کد خبر: 3957288
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

پخش مسابقات بین‌المللی قرآن از «شاد»

سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که از ۱۶ اسفندماه آغاز می‌شود از طریق شبکه آموزش دانش‌آموزی یا همان شبکه شاد پخش می‌شود.

پخش مسابقات بین‌المللی قرآن از شبکه شاد

به گزارش ایکنا، بر اساس تفاهم صورت گرفته بین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از بستر شبکه شاد پخش می‌شود.

با فراهم شدن این امکان، راه مناسبی برای ورود بیشتر مسابقات به خانه‌های ایرانی و بهره‌مندی دانش‌آموزان از مسابقات قرآن فراهم شده است. شبکه شاد یا شبکه آموزش دانش‌آموزی تا به امروز نزدیک به ۱۰ میلیون عضو دارد و در دوران‌ کرونا به بستر اصلی ارائه آموزش‌های درسی برای دانش‌آموزان تبدیل شده است.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: امیدواریم با استفاده از این شبکه میزان بازدید مسابقات به رقم قابل توجهی برسد. اثرگذاری مسابقات از طریق این بستر بر روی دانش‌آموزان می‌تواند چشمگیر باشد و امیدواریم سال‌ها بعد در همین مسابقات بین‌المللی افرادی صاحب‌رتبه شوند که اگر‌ از آنها در مورد نحوه ورودشان به مسیر قرآنی پرسیده شود به سال ۹۹ و پخش مسابقات از شبکه شاد اشاره کنند.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری مسابقات که ۱۱ اسفندماه برپا شد پیش‌بینی کرده بود بین شش تا هشت میلیون نفر از مسابقات بازدید داشته باشند و مدعی شدند که مسابقات سراسری قرآن کریم که بهمن‌ماه امسال برگزار شد، نزدیک به دو و نیم میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشته است.

یادآور می‌شود، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از شنبه، ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

محل استقرار گروه داوری یکی از سالن‌های حوزه هنری است.

این مسابقات علاوه بر پخش از شبکه‌های اجتماعی از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن نیز پخش می‌شود.

سمیه عیادی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha