پيام شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده براي اجلاس بين المللي «قره باغ 17 ربيع»؛
کد خبر: 3957008
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

پيام شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده براي اجلاس بين المللي «قره باغ 17 ربيع»؛

شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیامی صادر کرد.

پيام شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده براي اجلاس بين المللي قره باغ 17 ربيع؛به گزارش ایکنا از قم، شیخ‌الاسلام الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز برای اجلاس بین‌المللی قره‌باغ ۱۷ ربیع پیامی صادر کرد که توسط شامیل رسول اف قرائت شد. متن پیام به این شرح است:
« عزیزان محترم،
سلام گرم مسلمانان قفقاز و به خصوص مردم جمهوری آذربایجان به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای و سفیر جمهوری آذربایجان بنیاد حسین اف و حضور یکایک مهمانان و اندیشمندان و شرکت‌کنندگان این همایش به خصوص برادر عزیزم مدیر حوزه‌های علمیه و رئیس همایش« گفتمان قره باغ» حضرت آیت‌الله اعرافی می‌رسانم.

در یک دوره تاریخی بسیار دشوار و مسئولیت‌پذیری برای ما، شما به محبت برادرانه نشان داده‌اید و دست دوستانه دراز کرده‌اید و از ملت ما حمایت کردید و در منبرها برای ما دعا کردید. بنابراین برادران آذربایجانی شما همیشه برای امنیت کشور و ملت ایران دعا می‌کند به خصوص حمایت رهبر معظم انقلاب ایران، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در سخنرانی خود در برابر مردم آذربایجان، مبارزه ما برای عدالت یک لحظه تاریخی بود و به عنوان وحدت و یکپارچگی ایران اسلامی به یادگار مانده‌است.

بیشتر شرکت‌کنندگان این همایش از درگیری‌های قره باغ آذربایجان آگاه هستند، 20 درصد از سرزمین‌های آذربایجان تحت اشغال قرار گرفته است و ما سال‌ها برای حل و فصل درگیری‌های نظامی و دولت ارمنستان تلاش کرده‌ایم.

اشغال طولانی مدت قره باغ آذربایجان توسط ارمنستان مظلوم‌کشی غیرنظامیان، پناهنده شده بیش از یک میلیون نفر از هم‌وطنان ما، تخریب مساجد و کوهستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی ما، اقدامات توهین‌آمیز در اماکن مقدس ما همه این ها قبلا مورد تایید جهان و جامعه بین‌المللی قرار گرفته است.

نیروهای مسلح ارمنستان با نقض قوانین جنگ، هنجارهای بین‌المللی، نادیده گرفتن چهار قطعنامه سازمان ملل و مفاد کنواکسیون ژنو به شهرهای گنجه، بردع، بیلقان و..با سلاح‌های ممنوع حمله کرده اند و صدها انسان را به قتل رساندند و هرچقدر که تلاش کردند که جناياتي را که در سرزمينهاي اشغالي آذربايجان انجام شده بود، بپوشانند.

ناظران خارجي که پس از جنگ به قره باغ آمده اند اين شهرهايي که قبلا آباد بوده اند، شهر روح خواندند و شاهد ترور ارمن عليه غيرنظاميان شدند.

اول از همه مي‌خواهم بگويم در طول اشغال سرزمين هاي باستاني ما که بيش از سه سال به طول انجاميد ما سعي کرديم از همه ابزارهاي ممکن براي جلوگيري از گسترش اين جنگ استفاده کنيم. ما در موعد مبارزه آذربايجان براي عدالت در اين شرايط به جامعه جهاني و رهبران مذهبي جهان، سازمان ملل و سازمان همکاري اسلامي متوسل شده‌ايم.

ما نگرش مثبت رهبران مذهب بسياري از کشورها به خصوص کشور برادر ايران، ترکيه، پاکستان و ساير کشورهاي مسلمانان و همچنين همسايگان روسيه، گرجستان و اوکرايني ها را ديده ايم. سازمان همکاري اسلامي با بيان بيانيه اي که در حمايت موضع عادلانه آذربايجان در قبال حوادث اخير در منطقه ما و محکوميت شديد تحريکات نظام ارمنستان، روحيه مردم ما را بيشتر ارتقا داده است. با اين حال متاسفم که بگويم نيروهايي که سال‌ها در تلاش بودند و جنايت دولت ارمنستان عليه مردم آذربايجان را خنثي کنند هنوز قصد دارند تروريسم ارمنستان و سنل کشي عليه آذربايجان را به معيار مختلف توجيه کنند. اما يک اسم براي حقيقت وجود دارد ارمنستان يک کشور اسلام هراسي و اشغالگري است و نمي توانيم به تبليغات دروغين آن اعتماد داشته باشيم. ما اعتقاد داريم که کساني که خون انسان هاي بي گناه و کودکان بي گناه را مي‌ريزند نمي‌توانند در مقابل تاريخ اين دنيا و در نظر خدا در روز قيامت فرار کنند.

از همان روز اول جنگ تبليغات ارامنه و طرفداران آن با بيان تهمت و تحريک آميز و تبليغ دروغين عليه آذربايجان سعي در ايجاد تصويري از يک ملت وحشي در آذربايجان در جامعه جهاني داشتند. دستگاه تبليغاتي ارمني و طرفداران ارامنه در مناطق مختلف جهان سعي کردند ما را به توهين به ميراث فرهنگي و معنوي مسيحي در سرزمين‌هاي آزاد شده متهم کنند در حالي که همه جهان شاهد اين هستند که کليساي ارمني در مرکز باکو حفظ شده است.

بيش از 30 هزار شهروند ارمني تبار در کشور ما زندگي مي‌کنند و هيچ تبعيضي عليه آن‌ها وجود ندارد. زيرا ما به طور کلي با هيچ ملتي از جمله مردم ارمنستان مخالف نيستيم آرزوي ما اين است که در اين سرزمين هايي که توسط خداوند خلق شد و به ما داده است در صلح زندگي کنيم.

در يکي از بيانات قبلي خودم، خطاب کرده‌ام که وظيفه اصلي روحاني اصلي محافظ از زندگي انسان و اعتماد به عدالت است يک روحاني که در خدمت حقيقت است و ماموريت الهي دارد بايد از اظهارات با انگيزه سياسي دور باشد و به ابزاري براي سياست مداران تبديل نشود. وقتي که جمله خواندم که آذربايجان، ارمني ها را مجبور به جنگ کرد فکر کردم که او واقعا حرف‌هايش را باور ندارد اما اين حرف‌ها را بخاطر تبليغات سياسي مي‌زند.

امروز صفحات جديد در زندگي و تاريخ ما در حال نوشتن است و دليل آن اين است که ارتش پيروزي ما تحت رهبري رئيس جمهور الهام پذيرفت، فرمانده معظم کل قواي نيروهاي مسلح آذربايجان سرزمين‌هاي ما را آزاد کرد و تماميت ارضي ما را در طول جنگ 44 روزه قره باغ بازسازي کرد. از خداوند متعال براي همه شهداي ما که جان خود را براي ترميم عدالت ارائه دادند، علو درجات ايشان را از خداوند منان مسالت مي‌داريم و براي جانبازاني که زخمي شدند شفاي عاجل آرزو مي کنيم.

همه بايد بدانند که مردم آذربايجان از نزديک پيرامون رهبر پيروزي ما الهام علي اف متعهد شدند و تماميت ارض آن را بازسازي کردند، امروز ما عزم خود را براي زندگي صلح‌آميز با همه همسايگان در سرزمين هاي آزاد شده، قره باغ و تبديل آن به مکان مرتفع اعلام مي‌کنيم. در پايان سخنان خودم به نمايندگي از مردم آذربايجان بار ديگري درود و دعاي خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران حضرت آيت الله سيدعلي خامنه‌اي و مهمانان عزيز و برادر عزيز آيت‌الله عليرضا اعرافي اعلام مي‌کنم.
والسلام عليکم و الرحمه و برکاته»

انتهای پیام
captcha