کمک 32 میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به ایتام و نیازمندان
کد خبر: 3956824
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳

کمک 32 میلیارد تومانی خیرین استان مرکزی به ایتام و نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: در سال‌جاری ۳۲ میلیارد تومان توسط خیرین به ایتام و نیازمندان کمک شده که مبالغ مستقیم به حساب خود استان واریز شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان روز گذشته، 10 اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم‌اکنون با حمایت خیرین، نیک اندیشان و همه عناصر تأثیرگذار و کمک‌کننده به کمیته امداد ۴۷ هزار و ۴۱۰ خانواده در سطح استان تحت پوشش هستند که ازنظر جمعیتی ۸۴ هزار و ۷۵۳ نفر هستند و ۱۹ درصد جمعیت کل استان را ازنظر نفری و ۱۱ درصد هم ازنظر خانواده‌ای را شامل می‌شوند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین علت تحت پوشش قرار گرفتن افراد و خانواده‌ها در کمیته امداد فوت و از کارافتادگی سرپرست خانواده‌هاست که ۶۵ درصد جمعیت اینگونه هستند و همچنین ۲۱ درصد تبصره ۱۴ و مابقی هم سایرین هستند. ۶۳ درصد خانوارهای تحت پوشش سرپرست آنان زن و مابقی از آقایان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بیان کرد: برای توانمندسازی خانواده‌ها اولویت‌های مسکن، اشتغال و درآمد پایدار در دستور کار قرار گرفته که سعی داریم همه خانواده‌های تحت پوشش به جز سالمندان و بیماران که مادام‌العمر تحت پوشش این نهاد هستند را توانمند کنیم.

وی افزود: با کمک خیرین و همه مردم از ابتدای امسال که ۱۲۹ خانواده یتیم در استان داشتیم ساخت مسکن برای آنها کادرسازی شده و امروز در استان خانواده بالای ۳ فرزند یتیم که یک سال از مدت زمان تحت پوشش آن می‌گذرد، بدون مسکن نداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: در سال‌جاری ۳۲ میلیارد تومان توسط خیرین به ایتام و نیازمندان کمک شده که مبالغ مستقیم به حساب خود استان واریز شده که در مسئله حمایت از ایتام استان مرکزی رتبه سوم در کشور را دارد.

مؤمنی اضافه کرد: همچنین نهضت‌هایی در سطح استان با رویکرد ساخت حمام، سرویس بهداشتی و لوله‌کشی آب و گاز راه انداختیم که با موفقیت همراه بودند و در این راستا با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی که خیرین کمک کردند و آورده‌های خود امداد، خانواده بدون حمام و لوله‌کشی آب و گاز نداریم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹۹ مرکز نیکوکاری دراستان، ادامه داد: مراکز نیکوکاری در ۱۱ ماه گذشته ۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند. این مراکز سامانه مشخص دارند که به شکل محله محوری نیازمندان را شناسایی و به‌طور نظام‌مند و هدفمند حمایت‌ها انجام می‌شود.

مؤمنی بیان کرد: ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان در دستور کار قرارگرفته که ۲ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب و ۱ هزار واحد توسط کمیته امداد ساخته می‌شوند. در سال جاری ۱۰ هزار و ۳۱۲ نفر کادرسازی برای اشتغال انجام‌شده که ۷ هزار و ۳۶۶ مورد آن مستقیم و ۲ هزار و ۹۴۶ مورد آن غیرمستقیم بوده که نسبت به برنامه سالیانه ۱۴۰ درصد رشد داشتیم.

وی در خصوص برگزاری جشن نیکوکاری امسال نیز گفت: ۱۳ اسفند همزمان با آغاز جشن نیکوکاری ۴۶ مرکز نیکوکاری ویژه مدارس بالای ۲۰۰ دانش آموز در سراسر استان افتتاح خواهد شد. مردم می‌توانند به صورت غیرحضوری با شماره‌گیری کد مهربانی #۰۸۶۱*۸۸۷۷* یا از طریق  شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۷۰۰۰۰۰۶۱۴ و استفاده از سامانه های طرف قرار داد کمک‌های خود را واریز کنند.

انتهای پیام
captcha