استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم سریلانکا درباره تدفین قربانیان کرونایی
کد خبر: 3956708
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

استقبال سازمان همکاری اسلامی از تصمیم سریلانکا درباره تدفین قربانیان کرونایی

سازمان همکاری اسلامی از تصمیم دولت سریلانکا در خصوص صدور مجوز برای تدفین قربانیان مسلمان مبتلا به کرونا استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت دفن قربانیان مسلمان در سریلانکا، در چندین مناسبت مختلف، به طور رسمی از دولت این کشور خواسته است تا مجوز دفن مسلمانان مبتلا به کرونا را صادر کنند.
 
در این بیانیه آمده است: سرانجام مقامات سریلانکا از تصمیم خود مبنی بر سوزاندن قربانیان کرونا عقب‌نشینی کرده و اجساد مسلمانان مبتلا به کرونا را بر اساس شعائر اسلامی دفن می‌کنند.
 
در این بیانیه اشاره شده که یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی این درخواست را در چهل و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در 23 فوریه(5 اسفند) نیز مطرح کرد و گفت: سازمان همکاری اسلامی به پاسخ مثبت مقامات سریلانکا به این درخواست‌ها ارج می‌دهد.
 
العثیمین در این جلسه تأکید کرد که سازمان همکاری اسلامی وضعیت جوامع و اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیر عضو را نیز مرتباً پیگیری و از حقوق آنان دفاع می‌کند. لذا امیدوار است که تصمیم دولت سریلانکا در حمایت از حقوق مسلمانان این کشور سهم بسزایی داشته باشد.
 
گفتنی است، دولت سریلانکا دستور اجباری سوزاندن اجساد همه قربانیان کرونا در این کشور از جمله مسلمانان را لغو کرد. این دستور بعد از انتقادات بسیاری که به دولت سریلانکا از سوی مسلمانان و اقلیت‌های دینی دیگر این کشور وارد شده بود، لغو شد.
انتهای پیام
captcha