قرآن عامل مهم آرامش روحی و توفیق در زندگی است
کد خبر: 3956688
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی:

قرآن عامل مهم آرامش روحی و توفیق در زندگی است

یکی از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی قرآن را علاوه بر سبب ایجاد آرامش روحی و روانی در انسان، زمینه‌ساز بسیاری از توفیقات و برکت در زندگی دانست.

قرآن عامل مهم آرامش روحی و توفیق در زندگی استبه گزارش خبرنگار ایکنا از قم به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی، صادق زندیه، ۳۶ ساله و اهل شیراز و از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره، بیان کرد: دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت دولتی و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و دانشجوی کارشناسی عمران در دانشگاه علمی ــ کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس هستم.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندی من به پژوهش و مقاله‌نویسی از دوره تحصیلات تکمیلی شروع شد، ادامه داد: در چند سال اخیر چند مقاله علمی پژوهشی به رشته تحریر درآورده و دو جلد کتاب داستانی کودک نیز تألیف کردم؛ پس از آن با آشنایی با یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با تعالیم قرآنی آشنایی بیشتری پیدا کرده و تحت تأثیر این توفیقات، علاقه‌مندی‌ام به مطالعه کتب آسمانی بیشتر شد.

زندیه با بیان اینکه از چندین سال قبل قرآن را به‌صورت پراکنده مطالعه می‌کردم، اظهار کرد: پس از علاقه‌مندی بیشتر و پیدا کردن توفیق ختم کامل قرآن کم‌ کم به مطالعه سایر ادیان نیز پرداختم و با چشیدن شیرینی یافتن ارتباط آنها با یکدیگر، به مرور زمان دامنه این مطالعات بیشتر و جدی‌تر شد و توفیق شرکت در این جشنواره را برای اولین بار پیدا کردم.

وی رشد روزافزون تکنولوژی را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان دانست و گفت: با برنامه‌ریزی، تبلیغات عملی مؤثر، تولید محتواهای وزین و تکیه بر فطرت پاک جوانان این مرز و بوم می‌توان زمینه جذب آن‌ها را فراهم آورد تا توطئه‌های دشمنان این آب و خاک و کاربردهای غلط فضای مجازی را خنثی کرد.

برگزیده جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ــ کاربردی ضمن معرفی قرآن کریم به عنوان سرچشمه پاسخگویی به تمام نیازهای بشری، اظهار کرد: با دقت در تغییرات فضای فرهنگی جامعه و حمایت از انجام مطالعات پژوهشی در این راستا، می‌توان به موقع، با دریافت ایده‌های ناب از این کتاب آسمانی به نیازهای فرهنگی جامعه پاسخ داد که این امر همت مسئولان و همراهی آحاد مردم را می‌طلبد.

زندیه در مورد ایفای نقش قرآن در زندگی شخصی‌اش، بیان کرد: اعتقاد به توحید و کلام‌الله به مصداق آیه شریفه 256 سوره مبارکه بقره «فَمَن يَكْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا  ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» علاوه بر ایجاد آرامش روحی و روانی در انسان، زمینه‌ساز بسیاری از توفیقات و برکت در زندگی است. بنده حقیر از این قاعده مستثنی نبوده و همواره موفقیت‌های خود را مدیون این اعتقادات می‌دانم؛ به همین دلیل جوانان را به انس با قرآن، حتی با مطالعه روزانه ترجمه یک آیه از آن توصیه می‌کنم.

انتهای پیام
captcha