گزیده شعرهای میرافضلی منتشر شد
کد خبر: 3956432
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
توسط کانون پرورش فکری

گزیده شعرهای میرافضلی منتشر شد

گزیده شعر‌های سیدعلی میرافضلی در قالب طرح «گزیده شعر ما» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

کانون گزیده شعرهای سیدعلی میرافضلی را منتشر کردبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب شامل یک مقدمه و نزدیک به ۱۴۰ قطعه شعر در قالب‌های مختلف که ۹۰ قطعه آن شعر‌های کوتاه سیدعلی میرافضلی است.

این مجموعه بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتار» نوجوان اهل شعر و کتاب جوان امروز ایرانی است با شعر.

بر همین اساس اولین قطعه شعر این کتاب با عنوان «نیایش»، سروده شده که در آن آمده است: «صبح آمده‌ست و پنجره‌ها حرف می‌زنند/ گنجشک‌ها و زنجره‌ها حرف می‌زنند/ قربان روشنای لبانی که هر سحر/ با چشمه و نسیم و خدا حرف می‌زنند/ گاهی به حرفِ آینه‌ها گوش می‌دهند/ گاهی به لحنِ اشک و دعا حرف می‌زنند/ پشت قنوت پنجره، نیلوفران باغ/ از لحظه‌های آبی ما حرف می‌زنند/ این‌گونه گرمِ زمزمه این کیست در حیاط؟ / صبح آمده‌ست و پنجره‌ها حرف می‌زنند».

کتاب «گزیده شعر سیدعلی میرافضلی» به انتخاب فاطمه سالاروند در ۱۶۰ صفحه با قطع پالتویی، سه بار همزمان منتشر شده و شمارگان آن در مجموع به ۷هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۹هزار تومان از مراکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.

انتهای پیام
captcha