پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3956430
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» برگزار می‌شود

پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» با موضوع «اسلام و ایران در قرن جدید» در 27 و 28 اردیبهشت‌ماه 1400 به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، محورهای پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» طی جلساتی با صاحب نظران و متخصصان علوم انسانی و اسلامی مشخص شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه همایش، تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی‌ کشور در عرصه رسانه و علوم انسانی و اسلامی در این همایش حضور خواهند داشت. ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنل‌های تخصصی در خصوص محورهای موضوعی همایش و رونمایی از کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامه‌‌های جانبی این همایش است.

برنامه تفصیلی همایش و شیوه‌های ثبت نام جهت شرکت به صورت حضوری ـ مجازی در نشست‌های این همایش متعاقبا اعلام خواهد شد.

اعضای دو کمیته اجرایی و علمی عبارتند از: 1- کمیته اجرایی: احمد زرنگار، حسین قرائی، سید عارف علوی، حجت‌الاسلام معتمدی، علی طهماسبی، علی ستاری، محمد شاهبازی، حسن قاسمی و محمد حسام‌پور. 2- کمیته علمی: سید حسن شهرستانی(دبیر کمیته)، سید محمد حسینی، علیرضا پویا، محمدمهدی موسوی مهر، علی اصغرخندان، عزیزالله سالاری و احمد زرنگار.

مراحل دریافت مجوز درجه isc این همایش نیز در حال انجام است و به زودی این مجوز دریافت خواهد شد. همچنین جوایز ویژه‌ای برای مقالات دانشجویی در نظر گرفته شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد و دانشجویان برای نگارش مقاله و دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانند به سامانه همایش مراجعه کنند و از کتاب شناسی توصیفی استاد مطهری و سایر منابعی که در این سامانه بارگذاری شده است، بهره‌مند شوند.

محور اصلی این همایش «اسلام و ایران در قرن جدید» است و هشت محورهای فرعی شامل موضوعات: 1- چشم‌انداز آینده اسلام و ایران در اصل تکاملی انقلاب اسلامی، 2- تأثیر علم، فرهنگ و ادب ایرانی در ایجاد تمدن نوین اسلامی، 3-هنر و رسانه به مثابه ارکان تمدن نوین اسلامی، 4- تحولات اجتماعی اسلام و ایران در قرن جدید، 5- علوم انسانی در قرن پانزدهم و ضرورت تحول، 6- بازخوانی و آسیب‌شناسی تجربه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در قرن گذشته، 7-هویت دینی و هویت ملی در بستر ارتباطات جهانی قرن جدید 8- چشم انداز سبک زندگی، معنویت و اخلاق در قرن پانزدهم است.

یادآور می‌شود، مهلت ارسال چکیده مقالات پایان اسفند 1399 و مهلت ارسال مقالات پایان فروردین ماه 1400 است. این همایش 27 و 28 اردیبهشت ماه 1400 در دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی hekmatmotahar.iribu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha