در معاهده با دشمن باید با قدرت حرف بزنیم/ تکیه بر توان دانشمندان و جوانان ایرانی
کد خبر: 3956348
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
امام جمعه قم:

در معاهده با دشمن باید با قدرت حرف بزنیم/ تکیه بر توان دانشمندان و جوانان ایرانی

امام‌جمعه قم گفت: در معاهده با دشمن باید با قدرت حرف بزنیم و با کمک خداوند و تکیه بر توان دانشمندان و جوانان ایرانی، دشمنان اسلام ناب را ذلیلانه وادار به عقب‌نشینی می‌کنیم.

در معاهده با دشمن باید با قدرت حرف بزنیم/ تکیه بر توان دانشمندان و جوانان ایرانیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت علمای دین تبیین جامع حقایق اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) و پرهیز از کتمان حقایق است، اظهار کرد: این مسئولیت خطیر با اجتهاد و جامعیت جوانان ایرانی عملی محقق شده و افرادی که چنین صلاحیتی را ندارند نباید دست به تحریف قرآن بزنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در معاهده با دشمن باید با قدرت حرف بزنیم نه با ضعف، گفت: آمریکا در ماجرای برجام خلاف تعهداتش عمل کرد و نباید به آن‌ها مهلت بدهیم چرا که این خلاف آیات الهی است و خداوند می‌فرماید تا زمانی که آن‌ها پایبند هستند شما پایبند باشید.

امام‌جمعه قم افزود: چون آمریکا از برجام خارج و اروپا به تعهدات خود عمل‌نکرده دیگر نباید هیچ‌گونه مذاکره رسمی و غیررسمی انجام شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه از گناهان کوچک پرهیز کنید چون گاهی فساد و اثرات گناهان کوچک از گناهان بزرگ بیشتر است، بیان کرد: اگر کسی گناه بزرگی را مرتکب شود از خودش متنفر می‌شود و این موضوع سبب بازگشت و توبه می‌شود ولی گاهی فرد گناه کوچکی انجام می‌دهد و با خودش می‌گوید چیزی نبوده و ضرری نداشته و این موضوع باعث می‌شود شرمنده و پشیمان نشود و درنتیجه توبه و آمرزش در کار نیست.

سعیدی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این دیدار بر غنی‌سازی بر اساس نیازهای کشور تأکید کردند

امام‌جمعه قم اقامه دین به معنای عملیاتی کردن آموزه‌های دین در ابعاد گوناگون زندگی را مسئولیتی همگانی برای دولت و ملت دانست و تأکید کرد: این مهم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به اینکه بر اساس فتوای صریح و مستند مقام معظم رهبری و مراجع معظم هرگونه انباشت سلاح هسته‌ای و میکروبی حرام شرعی است، تصریح کرد: به‌هرحال بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای حق مسلم و شرعی و قانونی ملت ایران است و هرگز از این حق مسلم کوتاه نمی‌آییم و هرگز به دشمنان باج نمی‌دهیم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: با عنایت خداوند و تکیه‌ بر توان و ظرفیت ملت قهرمان ایران اسلامی برای مقابله با زورگویی دشمنان هرگز درزمینهٔ رشد و پیشرفت کشور عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

سعیدی گفت: با اتکا به خداوند و عنایت حضرت مهدی(عج) و با رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و با تکیه‌ بر توان و اتکای دانشمندان، مدیران، جوانان مؤمن و انقلابی از این مرحله سخت به‌سلامت عبور می‌کنیم و دشمنان اسلام ناب را ذلیلانه وادار به عقب‌نشینی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha