انفاق؛ راه‌ برقراری عدالت اجتماعی
کد خبر: 3956346
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

انفاق؛ راه‌ برقراری عدالت اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انفاق از سنت‌‌های الهی است، اظهار کرد: انفاق از راه‌های برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

۱۱به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوا و تبعیت آموزه‌های الهی، اظهار کرد: راه نجات و رستگاری و خروج از ظلمات جهالت و رسیدن به نور هدایت تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه آیه ۵ سوره حدید بر ایمان به خدا و رسول خدا سفارش شده است، ادامه داد: در این آیه از انفاق به بندگان نیازمند به‌عنوان یکی از سنت‌های الهی یاد شده است چراکه خداوند، انسان را جانشین خود در روی زمین قرار داده است.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که خطاب آیه ۵ سوره حدید به مؤمنان است، تصریح کرد: کسانی که ادعای ایمان دارند باید به لوازم ایمان عمل کنند و فقط به بر زبان آوردن ایمان اکتفا نکنند کمااینکه بهره‌های مادی به صورت موقت در اختیار انسان است و بهتر آن است که مؤمنان از بهره‌های مادی که در اختیار دارد انفاق کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نشانه ایمان را انفاق در راه خدا دانست و با اشاره به اینکه انفاق و دستگیری از بندگان باید به نیت الهی باشند، افزود: پایه انفاق، دستگیری از نیازمندان با نیت الهی است و نباید انفاق برای کسب شهرت باشد کمااینکه یکی از راه‌های برقراری عدالت اجتماعی انفاق است.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در پایان سال تأکید بر مؤاسات اجتماعی است، ادامه داد: مؤاسات اجتماعی نوعی انفاق و خدمت‌رسانی به مردم است کمااینکه انفاق و ایمان به موازات یکدیگر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ تا ۱۵ رجب با عنوان ایام‌البیض یا روزهای سفید، نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: در بیانی از امام جعفرصادق(ع) آمده است که کسی بتواند در این ایام روزها روزه بگیرد و شب‌ها را به عبادت بگذراند با قبول توبه از دنیا می‌رود.

شاهرخی با یادآوری به روزهای پایانی سال و افزایش قیمت برخی مواد غذایی، ادامه داد: این گرانی‌ها ناشی از ضعف تولید بازار است و تنظیم بازار در این ایام باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و جهادکشاورزی، اصناف و تعزیرات بیش از گذشته باید همکاری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه قرارگاه 17 ربیع که در کل کشور تشکیل شده است در تنظیم بازار می‌تواند همکاری کنند، بیان کرد: مردم به اندازه کافی خرید کنند چراکه خرید بیش از نیاز فضای گرانی اجناس را فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد شاهد سخنان متکبرانه رئیس‌جمهور جدید آمریکا، گفت: آمریکا از اول به تعهدات برجام عمل نکرد هر چند که این کارشکنی‌های آمریکا مسبوق به سابقه است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم‌ها، ادامه داد: در برجام ایران متعهد شد که بازرسی‌های فراتر از تعهدنامه در اختیار بازرسان قرار داده است اما مصوبه مجلس بیانگر این نکته است که ما متعهد به اجرای تعهدی بیشتر از آنچه در مصوبه آمده است، نیستیم.

انتهای پیام
captcha