اقدام خیرخواهانه راننده تاکسی مسلمان لندن در روزهای کرونایی
کد خبر: 3956292
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

اقدام خیرخواهانه راننده تاکسی مسلمان لندن در روزهای کرونایی

یک راننده تاکسی مسلمان به صورت داوطلبانه در مسجد محله خود در لندن، کار شستن متوفیان کرونا را بر عهده گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از My London News، این فرد بنگلادشی الاصل که 29 ساله و مُحی مقداد(Muhi Mikdad) نام دارد از 16 سالگی در مسجد محله «توور هملتز»(Tower Hamlets) داوطلب بوده و حالا هر روز به مدت 4 ساعت به صورت داوطلبانه کار شستن متوفیان مسلمان کرونا را بر عهده گرفته است.

هنگامی که بیماری کووید-19 شیوع پیدا کرد وی تصمیم گرفت تا آنجا که می‌تواند برای کارهای مختلف در مسجد شرق لندن وقت بگذارد، مواد غذایی و دارو تهیه  و اجساد را بشوید. در چند ماه اول همه گیری، روزانه حداقل 20 جسد به مسجد ارسال می‌شد، از جمله بسیاری از آنها که جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده بودند و همه آنها نیاز به شستشو داشتند.

محی گفت: شستن اجساد برای دفن افتخار بزرگی است. در اسلام معتقدیم که شستن اجساد قبل از دفن آنها کار بسیار ارزنده‌ای است، بنابراین برای من افتخار واقعی این بوده است که چنین کاری انجام داده‌ام.

در یک سال گذشته او به بیش از 500 خانوار کمک کرده است. علاوه بر این وی بیش از 1000 بسته مواد غذایی به خانواده‌های در قرنطینه تحویل داده و حداقل پنج جسد در روز را شسته تا آنها را برای دفن آماده کند.

محی به MyLondon گفت: ما در بحران کووید-19 تا آنجا که می‌توانیم باید از یکدیگر حمایت کنیم. من فقط می‌خواهم به نسل جوان این انگیزه را بدهم که وقت آزاد خود را به منظور داوطلب شدن برای کارهای خیریه صرف کنند.

انتهای پیام
captcha