زندگی با کرونا را یاد بگیریم / جهش ویروس خبر خوب هم دارد
کد خبر: 3956202
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
حسین کرمانپور بیان کرد:

زندگی با کرونا را یاد بگیریم / جهش ویروس خبر خوب هم دارد

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ویروس وقتی حس می‌کند در حال از بین رفتن است جهش می‌یابد و این یک خبر خوب هم محسوب می‌شود، گفت: وقتی یک بیماری به زندگی انسان وارد می‌شود، هیچ‌گاه صحنه را ترک نمی‌کند و جزئی از زندگی انسان‌ها می‌شود. وقتی این گونه نگاه کنیم یاد می‌گیریم که با بیماری کرونا زندگی و آن را کنترل و درمان کنیم.

زندگی با کرونا را یاد بگیریم/ جهش‌ ویروس خبر خوبی استبه گزارش خبرنگار ایکنا، دکتر حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی، در لایو اینستاگرامی باید‌ها و نباید‌های کرونایی با خبرگزاری ایکنا، با اشاره به یک‌سالگی ورود این ویروس به کشور، اظهار کرد: از سال گذشته تا امروز بسیاری از اعضای کادر درمان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با دادن اطلاعات گوناگون در موارد بیماری و اصول پیشگیری سعی کردند از بار استرس و نگرانی مردم بکاهند و اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. سال گذشته نهم اسفندماه بود که من به بیماری مبتلا شدم، پس از بهبودی برعکس بسیاری از دوستان که به بیماری پرداختند، من به بیماران، نحوه بهبودی و بازگشت آن‌ها به زندگی پرداختم.

وی افزود: پس از گذشت یکسال اتفاقات جدیدی رخ داده و این سؤال را به ذهن می‌آورد که این بیماری چه ذهنیتی را در بین ما به پدید آورده است. وقتی یک بیماری به زندگی انسان وارد می‌شود برای همیشه باقی می‌ماند و هیچ‌گاه صحنه را ترک نمی‌کند. این بیماری‌ها دیگر جزئی از زندگی انسان‌ها می‌شوند و باید آن‌ها را پذیرفت. وقتی این گونه نگاه کنیم یاد می‌گیریم که با این بیماری زندگی و آن را کنترل و درمان کنیم. مانند سرماخوردگی که قرن‌هاست به زندگی بشر وارد شده و هیچ‌گاه از بین نرفته است، اما انسان‌ها زندگی با آن را یاد گرفته و از آن نمی‌ترسند.

کرونا جزئی از زندگی انسان

کرمانپور ادامه داد: کرونا به زندگی بشر وارد و جزء لاینفک زندگی شده است، مانند کسی که کلیه سنگ‌ساز دارد و از آن نمی‌ترسد و زندگی کردن با این شرایط را یاد گرفته است. کار‌هایی می‌کند که سنگ‌سازی کلیه را به حداقل برساند و در واقع سبک زندگی خود را تغییر می‌دهد. در مورد کرونا هم باید چنین کاری انجام داد، کرونا را نمی‌توان از بین برد و آن را کشت؛ لذا باید آن را پذیرفت. اینکه بنشینیم تا اتفاقی رخ دهد به ما لطمه خواهد زد، اما اگر آن پذیرش کرده و نحوه زندگی با آن را یاد بگیریم در مقابله با آن ایمن می‌شویم.

مدیر روابط عمومی اورژانس بیان کرد: در مرحله بعد از پذیرش بیماری در زندگی، اولین اقدام انجام برخی کارها و پذیرش برخی محدودیت‌هاست. مانند اینکه همچنان دست‌ها را بشوییم و هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را بگیریم. این کار‌ها را نیز باید جزئی از زندگی تلقی کرد. فرض کنیم اعلام شد که پاندمی کرونا تمام شد، آیا باید دست شستن و دیگر مراعات‌ها را کنار گذاشت؟ این اشتباه است. کرونا همچنان در کمین است و باید شستن صحیح دست را به عنوان نمونه جزئی از سبک زندگی تلقی کرد تا کرونا نگیریم و اگر مبتلا شدیم آن را در حد یک سرماخوردگی ساده بگذرانیم.

ماسک هم جزئی از زندگی شده است

وی افزود: کار دوم این است، زمانی که پاندمی تمام شد و دیگر زدن ماسک اجباری نبود، ماسک بزنیم، چراکه قطعاً درصد ابتلای ما به بیماری پایین بیاید. کسانی که بیماری را به صورت سخت گرفته‌اند کسانی بودند که حجم زیادی از ویروس را وارد بدن خود کرده‌اند، کسانی که در زیر یک سقف با تعدادی افراد دیگر و در فاصله نزدیک‌تری از یکدیگر و متأسفانه از ماسک هم استفاده نکرده بوده‌اند. ماسک هم اگر جزئی از زندگی ما شود.

کرمانپور در ادامه با بیان اینکه جهش جزء لاینفک حیات ویروس است، گفت: جهش در واقع یک خبر خوب است، چراکه کرونا به صورت هوشمند احساس می‌کند که محصور شده و در حال از بین رفتن است و به همین جهش پیدا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به هشدار‌های وزارت بهداشت برای موج چهارم کرونا، گفت: این هشدارها درباره رعایت پروتکل‌ها در شرایط کنونی کشور بسیار حیاتی است و غفلت از آنها تبعات جدی دارد.

انتهای پیام
captcha