رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای بنگلادشی درباره آوارگان روهینگیا
کد خبر: 3956006
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای بنگلادشی درباره آوارگان روهینگیا

وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با همتای بنگلادشی خود، با تبریک سالگرد استقلال این کشور درباره وضعیت آوارگان روهینگیا در این کشور به رایزنی پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از داکا تریبیون، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به مناسبت پنجاهمین سالگرد استقلال بنگلادش با وزیر خارجه این کشور تلفنی صحبت و درباره روابط دوجانبه و دیگر موضوعات بین‌المللی رایزنی کرد.

بنا بر اعلام  وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی این وزارتخانه درباره تماس تلفنی آنتونی بلینکن با ابوالکلام عبدالمؤمن، وزیر خارجه بنگلادش بیانیه‌ای صادر کرد.  بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا و همتای بنگلادشی او درباره راه‌های تقویت همکاری اقتصادی، مقابله با تروریسم و دفاعی و همکاری دو کشور برای رفع چالش‌های مشترک از قبیل تغییرات اقلیمی رایزنی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزرای خارجه دو کشور درباره تحولات میانمار، یک راه حل پایدار در موضوع بحران پناهجویان روهینگیا و اهمیت احترام گذاشتن به حقوق بشر و کارگران صحبت کردند.

آنتونی بلینکن در این تماس تلفنی پنجاهمین سالگرد استقلال بنگلادش را به ابوالکلام عبدالمؤمن، تبریک گفت. دو وزیر خارجه در این رایزنی تلفنی بر تمایل دو کشور برای همکاری نزدیک‌تر به منظور پرداختن به چالش‌های موجود در جنوب آسیا و منطقه ایندوپاسیفیک تأکید کردند.

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتای بنگلادشی در حالی انجام شده که پیش از این دیپلمات‌های سازمان ملل از احتمال وخیم‌تر شدن اوضاع مسلمانان روهینگیا در پی وقوع کودتای نظامی در میانمار ابراز نگرانی کرده بودند.

حدود یک میلیون پناهجوی مسلمان روهینگیایی در اردوگاه‌های بنگلادش در شرایط ناگواری به‌سر می‌برند. بنگلادش اخیراً چندین گروه از این پناهجویان را به جزیره‌ای دوردست و بد آب و هوا تبعید کرده که این امر نگرانی نهادهای حقوق بشری را برانگیخته است. 

انتهای پیام
captcha