مسابقات مجازی، لطف و معنویت مسابقات حضوری را ندارد
کد خبر: 3955809
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
داور مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی؛

مسابقات مجازی، لطف و معنویت مسابقات حضوری را ندارد

داور بخش خواهران جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی ابراز امیدواری کرد که پس از برطرف شدن کرونا مسابقات پر رونق‌تر برگزار شود، گفت: مسابقات مجازی لطف و معنویت مسابقات حضوری را ندارد.

مسابقات مجازی، لطف و معنویت مسابقات حضوری را نداردبه گزارش ایکنا از قم، فاطمه‌سادات حسینی‌فر، حافظ کل قرآن کریم و داور رشته تجوید، وقف و ابتدا در شانزدهمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی استان قم، اظهار کرد: روند مسابقه در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق به این صورت است که در مرحله اول داوطلبان با ارسال فایل ضبط شده‌ در مسابقه شرکت کرده و پس از بررسی آثار توسط داوران، منتخبان برای مرحله نهایی به استان میزبان دعوت می‌شوند؛ امسال به‌دلیل شرایط به‌وجود آمده هر دو مرحله به‌صورت مجازی است.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته نیز داوری این مسابقات را برعهده داشته است، افزود: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری مسابقه به‌صورت مجازی تعداد شرکت‌کنندگان به‌خصوص بانوان کاهش داشت اما امیدواریم پس از برطرف شدن این مشکل مسابقات پر رونق‌تر برگزار شود.

حسینی‌فر در رابطه با مزایای داوری به‌صورت مجازی، اظهار کرد: افزایش سرعت عمل و دقت بیشتر در داوری به‌دلیل آماده بودن فایل‌های ضبط شده و امکان بررسی مجدد از مزایای این نوع داوری محسوب می‌شود؛ اما به‌طور قطع معنویت و لطف مسابقات حضوری را ندارد زیرا در مسابقات حضوری تعاملاتی نیز با شرکت‌کنندگان وجود داشت.

وی سطح شرکت‌کنندگان را نسبت به سال گذشته بهتر دانست و اظهار کرد: برخی از مسابقه‌‌‌دهندگان در سال‌های گذشته نیز شرکت کرده بودند به همین دلیل پیشرفت‌شان کاملا ملموس بود که این پیشرفت و تلاش در عین وجود درس و مشکلات دیگر نشان‌دهنده علاقه به قرآن و دانستن این توفیق از جانب خداوند است.

داور بخش خواهران جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی ضمن تشکر از تلاش برگزارکنندگان مسابقه که از عدم اجرای مسابقه در این شرایط جلوگیری کردند، گفت: به امید توجه بیشتر به قرآن، مجالس و محافل و افراد قرآنی در کشور و جامعه هستیم؛ زیرا شرایط و مشکلات بیشتر شدن این توجه را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha