رونق طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی و مؤسسه حضرت خدیجه(س)
کد خبر: 3955456
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱

رونق طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی و مؤسسه حضرت خدیجه(س)

مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم و مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) طی یک نشست، نحوه همکاری مشترک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آموزش متقاضیان در استان قم را بررسی کردند.

رونق طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی و مؤسسه حضرت خدیجه(س)به گزارش ایکنا از قم، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی است که جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به‌ صورت هدفمند در سطح کشور اجرا کند. به همین منظور جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز به سهم خود در این راستا نشستی با مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) برگزار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثباتی مدیر مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در دیدار با مدیران جهاددانشگاهی قم در مورد نحوه همکاری مشترک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آموزش متقاضیان این طرح در استان قم، گفت: در همکاری‌های قبلی خروجی بسیار مناسبی دریافت کردیم و امیدواریم در حوزه مشاغل خانگی بتوانیم تعامل مناسبی برقرار کنیم.

وی با بیان این که نمونه‌های موفق بسیاری در کشور وجود دارد که مؤسسات خیریه برای توسعه اشتغال قدم برداشته‌اند، گفت: با توجه به تجربه همکاری موفق مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) با جهاددانشگاهی استان قم در همکاری‌های قبلی، این امکان وجود دارد که در راه‌اندازی کارگاه و آموزش متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز همکاری مؤثری را آغاز کنیم.

محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار همکاری مؤسسه خیریه حضرت خدیجه(س) و جهاددانشگاهی استان قم را مبارک دانست و با قدردانی از عملکرد بسیار خوب مؤسسه حضرت خدیجه(س) در همکاری‌های درمانی، گفت: همکاری مؤسسه و جهاددانشگاهی باعث رونق هرچه بیشتر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم می‌شود و اطمینان داریم این همکاری‌ها به الگویی برای سایر نهاد‌های مردمی در کشور بدل خواهد شد.

حیدری افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان قم این ظرفیت را دارد در فضاهایی که خیرین استان در اختیار می‌گذارند، فناوری‌ها و مسائل درمانی و آموزشی و مشاغل خانگی و خدمات مختلف دیگری را به مردم ارائه دهد.

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی در استان قم در این نشست با قدردانی از همکاری صمیمانه و فعالیت‌های مشترک در حوزه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مؤسسه حضرت خدیجه(س) گفت: خیرین تمایل خوبی به همکاری مشترک با پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دارند. همچنین فضاهای مناسبی در سطح محلات برای ایجاد کارگاه‌های سطح محلات شناسایی شده‌اند که می‌توان شبکه خوبی در سطح محلات ایجاد کرد.

علی حسینی، معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان قم نیز در این دیدار به فعالیت‌های آموزشی این واحد اشاره کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی و کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی استان قم در هشت کارگروه ارائه می‌شود و برگزاری تمام دوره‌های آموزشی این مجموعه برای اعضای مؤسسه حضرت خدیجه(س) میسر است؛ همچنین در حوزه مشاغل خانگی نیز آموزش‌های جدیدی تدوین شده است که منجر به اتصال به بازار متقاضیان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha