اگر روحانیت نبود اثری از اسلام باقی نمی‌ماند
کد خبر: 3955436
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

اگر روحانیت نبود اثری از اسلام باقی نمی‌ماند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: علما، فضلا و روحانیت همواره برای هدایت مردم تلاش کردند و در دفاع مقدس نقشی مهمی را برعهده گرفتند و اگر حرکت جهادی روحانیت جریان نداشت، شاید اثری از اسلام در جامعه ما باقی نمی‌ماند.

اگر روحانیت نبود شاید اثری از اسلام باقی نمی‌ماندبه گزارش ایکنا از قم، سرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در آیین اختتامیه «اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت» در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم، اظهار کرد: برنامه های استکبار جهانی در این دوران چنان عمیق بود که اگر حرکت جهادی روحانیت جریان نداشت، شاید اثری از اسلام در جامعه ما باقی نمی‌ماند. 

وی ادامه داد: امام راحل(ره) از دهه چهل با سرمایه‌گذاری بر روی نسل‌های آینده و بهره‌گیری از مساجد به عنوان پایگاه، نهضتی را راه اندازی و با جریان‌های انحرافی مبارزه نمودند که در نتیجه آن در سال ۵۶ در قم و ۵۷ در کل کشور نهضتی فراگیر ایجاد و حکومت ستمشاهی سرنگون شد، حکومتی که دشمنان آن را به عنوان وابسته‌ترین کشور در نوکری به استکبار می‌دانستند.

باقری با اشاره به نقش امام راحل(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های ایشان در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: امام خمینی(ره) نه تنها در هماهنگی بخش‌های مختلف کشور بلکه در فرماندهی جنگ نیز نقش بی بدیل داشتند، هنگامی که می‌گفتند باید حصر آبادان شکسته شود، همین فرمان به همه حرکت‌های جنگ شکل می‌داد و پیروزی حاصل می‌شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: هنگامی که فتوای لزوم حضور در جنگ را به عنوان واجب کفایی اعلام کردند، جبهه‌ها را پر از نیرو ساختند و هنگامی که موضوع پذیرش خاتمه جنگ به میان آمد، سینه سپر کرده و مسئولیت را پذیرفتند.

باقری عنوان کرد: هرگاه مشکلات نبرد و فشارهای روحی و جسمی بر فرماندهان و رزمندگان افزایش می‌یافت،‌ این پیام و کلام امام راحل(ره) بود که موجب می‌شد چنان آرامشی در دل فرماندهان و رزمندگان شکل گیرد که بتوانند راه خود را با استقامت دنبال کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در همه مراحل انقلاب اسلامی، مسئولیت سنگین را برعهده گرفتند و امور را اداره می‌کردند، ایشان در جبهه‌های نبرد نیز حضور مستقیم پیدا می کردند.

باقری بیان کرد: در سال‌های رهبری با برکتشان نیز در بیش از سه دهه گذشته چه توطئه‌ها و تهدیدهای فزاینده‌ای را خنثی و با توانایی خاص و به طور بی نظیر امور کشور را اداره کردند و می‌کنند.

وی افزود: ما در نیروهای مسلح که تحت فرماندهی ایشان هستیم و بیش از چهل سال سابقه نظامی داریم، شاهدیم که در همه امور نظامی و دفاعی، تخصص و عمق نگاه رهبری از همه ما بیشتر است و باید خداوند را به خاطر این نعمت سپاس گوییم، ایشان در جلسات به نکاتی توجه دارند که متوجه می‌شویم راه طولانی در شاگردی ایشان داریم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: علما، فضلا و روحانیت همواره برای هدایت مردم تلاش کردند و در دفاع مقدس نقشی مهمی را برعهده گرفتند.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰هزار اعزام روحانیت به جبهه‌ها صورت گرفته و بیش از چهار هزار روحانی در راه دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند و هزاران تن جانباز و ایثارگر تقدیم کردند.

باقری عنوان کرد: همچنین روحانیت در جبهه‌های مقاومت حضور فعال داشته‌اند که همه این‌ها نشان از تلاش‌های ایشان برای حفظ اسلام و انقلاب دارد.

وی ادامه داد: من از نزدیک شاهد شجاعت‌ها و عمق معنویت رزمندگان و شهدای روحانی بوده‌ام، که برای مثال می‌توان به شجاعت و شهامت شهیدانی همچون حجج‌الاسلام میثمی، ردانی‌پور و محلاتی اشاره کرد که خود در صحنه‌های‌ نبرد حاضر می‌شدند و با نورانیت و معنویتی که داشتند برای رزمندگان موجب اطمینان قلب و روحیه بودند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در مقطع فعلی و آینده نیز ما نیاز به این حضور روحانیت داریم، چون جهان استکبار به این نتیجه رسیده است که با ادامه یافتن مسیر رو به رشد انقلاب اسلامی،‌ مستکبرین از بین خواهند رفت، بنابراین به توطئه ادامه می‌دهند که در چنین شرایطی روحانیت نقش مهمی در پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دارد.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در خصوص حفظ آثار مرتبط با دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیاری در گردآوری اطلاعات مرتبط با روحانیت در این دوران انجام شده است، اما مطالبه رهبر معظم انقلاب این است که باید جمع آوری آثار این دوران صد برابر شود که در همین راستا، در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس تحرک چند برابری در دستور کار قرار گرفته و کارهای ارزشمند بسیاری با سرعت بیشتر انجام شده و همچنین در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: ارائه و تدوین آثار در این عرصه سی برابر شده است اما در عین حال در حوزه روحانیت باید این روند ادامه یابد که نهادهای حوزوی در این زمینه نقش فعالی برعهده دارند؛ همچنین مساله جهاد ویژگی های پیچیده ای دارد که کارهای ارزشمندی در حوزه درس های حوزوی و خارج با موضوع جهاد مورد توجه علمای برجسته حوزه قرار گرفته است که جای قدردانی دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان به راه‌اندازی موزه دفاع مقدس قم اشاره و بیان کرد: این مجموعه سنگری است که محل گرد آمدن پیشکسوتان و رزمندگان خواهد شد و مقاومت انجام شده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای مردم در آن به نمایش درخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha