ارتقای علمی مردم کنگو نتیجه تلاش‌های دانشگاه بین‌المللی المصطفی است
کد خبر: 3955182
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
وزیر علوم کنگو در بازدید از دانشگاه المصطفی؛

ارتقای علمی مردم کنگو نتیجه تلاش‌های دانشگاه بین‌المللی المصطفی است

وزیر علوم کنگو کینشاسا گفت: ارتقای علمی و تراز آگاهی‌های مردم کنگو مرهون تلاش‌های دانشگاه‌هایی همچون المصطفی است.

به گزارش ایکنا؛ توماس لوهاکا، وزیر علوم کشور کنگو کینشاسا در بازدید از دانشگاه بین‌المللی المصطفی در این کشور طی سخنانی اظهارکرد: مردم کنگو نیازمند کمک‌های عالمانه دانشگاه‌هایی مانند المصطفی است، چراکه ارتقای تراز علمی مردم کنگو نتیجه تلاش‌های چنین مجموعه‌هایی است و ما قدردان حضور دانشگاه بین‌المللی المصطفی در کنگو هستیم.

وی احترام به ادیان الهی را از ویژگی‌های ارزشمند المصطفی دانست و افزود: احترام به همه ادیان در کنگو در واقع تداوم‌بخش فعالیت علمی دانشگاه بین‌المللی المصطفی است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده المصطفی در کنگو ضمن تأکید بر ارزش علم و عالم، تصریح کرد: با توجه به آموزه‌های دینی و ارزش مقام علم و عالم، برای عالم احترام ویژه‌ای قائلیم.

وی افزود: نگاه دینی به دانش‌اندوزی، یعنی اگر علم‌آموزی سبب شود به دیگران خدمت کنیم و علم خود را در خدمت به مخلوقات خداوند به کار بگیریم، ارزشمند است. نگاه دینی به علم‌آموزی یعنی با استفاده از علم خویش به مخلوقات خدمت نماییم و با خوشحالی آنان موجب خرسندی خداوند شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، تأسیس دانشگاه بین‌المللی المصطفی را برگرفته از این رویکرد دانست و تأکید کرد: می‌کوشیم دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه، انسان‌های مفیدی برای میهن خویش باشند.

انتهای پیام
captcha