رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازی
کد خبر: 3953172
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
در جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی مطرح شد؛

رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی از رشد 45 برابری تولید آثار در فضای مجازی با محوریت امام رضا خبر داد.

رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازیبه گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی امروز سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه، به میزبانی استان قزوین به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این مراسم محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، طی سخنانی حضور در فضای مجازی و عرض ارادت به امام رضا(ع) را به دلیل شرایط کرونایی موجود، تنها دلخوشی این روزها بیان و اظهار کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی به یکی از ستون‌های اصلی تولید محتوای فاخر در فضای مجازی تبدیل شده و در طول سه دوره اخیر تولید آثار مرتبط با این جشنواره 45 برابر شده است.

وی اعلام کرد: در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ اثر، در سال گذشته بیش از سه هزار و 500  اثر و در سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که بسیار مطلوب است و این چشم‌انداز را ارائه می‌کند که آثار زیادی با محوریت امام رضا(ع)  از سوی مردم تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازی

اسماعیلی با تأکید بر اینکه شرایط کرونا موجب شد بیش از گذشته به ارزش فضای مجازی برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی پی ببریم، گفت: اکنون تمامی کشورها با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این حوزه ورود کرده‌اند و ایران هم باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته و محتوای مورد نظر خود را به مخاطبان ارائه کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی پویش عظیم محتواهای مذهبی و اسلامی هستیم، گفت: امیدواریم نتیجه چنین جشنواره‌هایی رسیدن به محتواهای با ارزش و تأثیرگذار در فضای مجازی باشد.

 

رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازی

 

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، نیز با حضور در این مراسم با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال و استفاده کشورهای استکباری از این ظرفیت برای پیشبرد منافعشان، گفت: باید نهادهای دینی و فرهنگی با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کنند.

وی با تأکید بر مسئولیت سنگین دستگاه‌های دینی و فرهنگی در تولید محتواهای مذهبی در فضای مجازی، گفت: در این زمینه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با ایجاد تعامل مناسب با مردم و استفاده از ظرفیت آنها ورود کرده و به تولیدات فرهنگی مؤثر در فضای مجازی بپردازند.

خاکسار قهرودی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز بسیار خوبی برای ایجاد هم‌افزایی و تأثیرگذاری در فضای مجازی باشد و آستان قدس رضوی همواره حامی فعالان و شرکت کنندگان در این جشنواره‌ها بوده است. مقایسه تعداد شرکت‌کنندگان و آثار ارسالی به جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با سال‌های گذشته نشان دهنده افزایش چشمگیر شرکت کنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه است که باید از ظرفیت تمامی آنها به شکل احسن استفاده شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر زیبایی‌ها، محاسن و کاربردهای مؤثر سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خوبی و به شکل هنرمندانه برای مردم بیان شود به طور قطع با واکنش مثبت مردم همراه خواهدبود و آنها را نسبت به این ارزش‌های متعالی بیش از پیش آشنا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: با حضور جدی و فعال در فضای مجازی و تولیدات محتوای اسلامی باید مقابل جریان‌های شبهه آمیز ایستادگی کرده و به تقویت بنیادهای اخلاقی در جامعه و خانواده بپردازیم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در تحقق این هدف بسیار مؤثر است.

محمودرضا برازش مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دیگر سخنران این مراسم بود که به صورت مجازی برگزار شد. وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا، فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: اکنون برگزاری رخدادهای حضوری و فیزیکی کم شده و دنیای مجازی جایگزین آن شده است. امسال بیش از ۱۳ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که امیدواریم این رقم هر سال افزایش پیدا کند و تولیدات خوبی در خصوص امام رضا(ع) در فضای مجازی داشته باشیم.

رشد 45 برابری تولید آثار با محوریت امام رضا(ع) در فضای مجازی

برازش یکی از حوزه‌های مهم این جشنواره را تولید محتوای ایده‌آل و تزریق آن در فضای مجازی دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری مناسب این جشنواره تولید کنندگان با انگیزه و اشتیاق بیشتری در این حوزه ورود کنند.

در پایان این مراسم نیز نفرات برتر و برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی معرفی و به ۳۰ اثر برگزیده بخش عمومی ۱۰میلیون ریال و در زمینه بخش حرفه‌ای نیز به نفر اول ۱۰۰ میلیون ریال، نفر دوم ۸۰ میلیون ریال و نفر سوم ۶۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا ‌شد.

انتهای پیام
captcha