کیفیت آموزشی؛ اولویت اول در جذب دانشجویان غیرایرانی
کد خبر: 3950225
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
در نشست دانشگاه قم مطرح شد؛

کیفیت آموزشی؛ اولویت اول در جذب دانشجویان غیرایرانی

معاونان و مدیران دانشگاه قم در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم برگزار شد، بر کیفیت آموزشی دانشجویان غیرایرانی تأکید کردند.

ارسال/ کیفیت آموزشی؛ اولویت اول در جذب دانشجویان غیرایرانیبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، افشین آخوندزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه قم حاضر و از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.
 
در ادامه نشستی با حضور معاون دانشجویی، معاون آموزش، معاون مالی و اداری، مدیر کنسولی و امور اتباع و مدیر امور بین‌الملل دانشگاه قم برگزار شد.
 
علیرضا باقری ثالث، معاون دانشجویی دانشگاه قم در ابتدای این نشست با بیان اینکه کسب درآمد برای دانشگاه از جنبه‌ای بسیار مهم است، لکن در جذب دانشجوی غیرایرانی اولویت دانشگاه قم مسئله مالی نیست و جنبه فرهنگی این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار است.
 
وی تأثیرگذاری در کشورهای منطقه و ایجاد ارتباط قوی با این کشورها را از دستاوردهای مهم حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا دانشگاه قم کیفیت آموزشی را در اولویت قرار داده و با توجه به اینکه جذب دانشجوی غیرایرانی از اولویت‌های دانشگاه قم است، کلیه معاونت‌های دانشگاه در این زمینه همفکر بوده و ظرفیت‌ها را در این راستا به کار برده‌اند.
 
باقری ثالث در ادامه لزوم راه‌اندازی مرکز آموزش زبان برای دانشجویان غیرایرانی را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: در دانشگاه قم به‌عنوان دانشگاه مرجع استان با حضور یک هزار و 700 دانشجوی غیرایرانی ظرفیت‌های لازم جهت راه‌اندازی مرکز آموزش زبان برای دانشجویان غیرایرانی مهیاست؛ لذا خواستار همکاری وزارت علوم در جهت راه‌اندازی این مرکز هستیم.
 
در ادامه این نشست محمدعلی حاجی ده‌آبادی، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه قم با تأکید بر اینکه در دانشگاه قم به دنبال مهندسی جذب دانشجو از خارج و هدفمند کردن این موضوع هستیم، تصریح کرد: هرگز اولویت دانشگاه قم در وهله اول نگاه اقتصادی به این موضوع نیست و نقش مهم در فرهنگ‌سازی کشورهای همسایه که با جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه میسر می‌شود، اولویت دارد.
 
وی با اشاره به اینکه وزیر علوم افغانستان و یا بخشی از نمایندگان مجلس در عراق از افراد تحصیلکرده در ایران هستند، بر این تأثیرگذاری تأکید کرد و گفت: اگر جذب دانشجوی غیرایرانی هدفمند و مهندسی شده باشد، بازخوردی که در آینده از این موضوع می‌گیریم، بسیار متفاوت و اثرگذار خواهد بود.
 
حاجی ده‌آبادی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های کوتاه‌مدت برای اساتید و دانشجویان مقطع دکتری کشورهای همسایه در دانشگاه قم در حال انجام است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با رویکرد کیفی و با کمک وزارت علوم، نقشه راه و برنامه تربیتی و فرهنگی برای چندین هزار دانشجوی غیرایرانی حاضر در دانشگاه‌های کشور را تدوین کنیم.
انتهای پیام
captcha