آیت‌الله شیخ عیسی قاسم: بحرین تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند
کد خبر: 3947882
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم: بحرین تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد: آزار و اذیتی که بر شیخ زُهیر عاشور و دیگر زندانیان سیاسی رفته انتقامی از همه آزادگان ملت بحرین است. بحرین باید تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند.

به گزارش ایکنا به نقل از منابع خبری بحرین، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین در واکنش به اسارات شیخ زهیر عاشور بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحيم
وصلَّى الله على رسوله النبي الكريم وآله الطيبين الطاهرين.

سلام و درود بر ملت آزاده و با استقامت بحرین. سلام بر زندانیان آزاده، فرزندان این ملت که کلمه حق و ندای آزادی مورد رضای خداوند بزرگ را سر داده‌اند.

جناب (حجت‌الاسلام) شیخ زُهیر عاشور یکی از برجسته‌ترین افراد در مطالبه‌گری حقوق مردم بحرین است که در صدر آن «حقوق سیاسی» آنها قرار دارد، حقی که پایه و اساسی محکم و ضمانتی برای بقیه حق و حقوق است.

شیخ زهیر از بزرگ غیرتمندان فرزندان این ملت در راه احقاق حق و ابطال باطل است. آزار و اذیت و سخت‌گیری‌هایی که بر شیخ و دیگر برادرانش که زندانی سیاسی‌اند، وارد شده در واقع آزار و اذیت، سختگیری و انتقام از تمامی افراد آزاده ملت بحرین و تجاوزی به حق و حقوق (آنها) است.

مردمی که به آنچه که بر سر فرزندانش که به دفاع از آن برخواسته‌اند، می‌رود بی‌اهمیتی کنند، به واقع خفت پذیرش همه گونه ذلت و خواری را پذیرفته‌اند. حاشا که مردم بحرین چنین ملت ساقط و سخیف و بی‌چشم و رویی باشند.

این دِيْن و حق واجبِ همه ملت برگردن حکومت بحرین است که تمامی زندانیان «حرکت عادلانه سیاسی بحرین» را آزاد نمایند.

جای آنها (زندانیان سیاسی) در قلب مردم است، مورد مهر و علاقه مردمند، برای مردم ایثار و از خودگذشتگی کرده‌اند و مردمِ غیورشان هیچ کدامشان را فراموش نخواهند کرد.

ملت بزرگ بحرین چون گذشته ملتی بزرگ و عزتمند، غیور و مطالبه‌گر حقوقشان باد».

خانواده شیخ زُهیر عاشور، روحانی شیعی بحرین که به بیش از ۷۰ سال حبس محکوم است، طی شش ماه گذشته از او بی‌خبرند.

گفته‌های فعالان حقوق بشری حاکی است که شیخ زهیر عاشور در پی اعتصاب غذا در اعتراض به ممانعت از برپایی شعائر دینی در دهه محرم در زندان مرکزی بحرین «جو»، به ساختمان قرنطینه و جدا از دیگر زندانیان منتقل شده است.

انتهای پیام
captcha