خطیب اردنی منتقد به زکات ندادن اغنیا مجبور به استعفا شد
کد خبر: 3947816
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

خطیب اردنی منتقد به زکات ندادن اغنیا مجبور به استعفا شد

شیخ غالب الربابعة، امام جماعت و خطیب اردنی در امان که اخیراً در سخنانی نسبت به برخی موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اردن انتقاد کرده و از دولت خواسته بود اغنیا و متمولان را به پرداخت زکات مجبور کند، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، طی چند روز گذشته، اردنی‌ها ویدئویی از شیخ غالب الربابعة، امام جماعت و خطيب مسجد «ملک حسين بن‌طلال» در امان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که بخشی از مصاحبه او با برنامه‌ای تلویزیونی است که وی در آن از برخی پدیده‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در اردن انتقاد کرده است.

وی در این مصاحبه گفت كه دولت باید زكات را به اردنی‌های ثروتمند تحمیل كند، در این صورت  مسئله فقر در کشور نیز حل می‌شود.

شیخ الربابعة همچنین با انتقاد از طرح کمک معیشتی دولت برای كاهش اثرات همه‎‌گیری كرونا از دولت خواستار ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان و حل مشكلات شد و گفت: دولت به جای اینکه کمک مالی به شهرودان کند و صدقه دهد، به فکر اشتغال‌زایی برای جوانانی باشد که کار خود را در بحران کرونا از دست داده و روز به روز فقیرتر می‌شوند.

بخشی از انتقادات این خطیب اردنی نیز متوجه مقامات بود که گفت: ما در اردن مسئولان خدوم می‌خواهیم، نه ارباب، از خدا بترسید تا خدا باران برکت را بر ما نازل فرماید.

اظهارات این خطیب اردنی که به مذاق مقامات دولتی و مسئولان خوش نیامده باعث شد تا پادشاهی اردن روز گذشته، 25 دی اعلام کند با استعفای شیخ غالب الربابعة موافقت شده، امری که کاملاً گویای برکناری وی از سمتش در این کشور است.

انتهای پیام
captcha