هشدار شورای اوقاف قدس درخصوص تشدید روند یهودی‌سازی مناطق پیرامون مسجد الاقصی
کد خبر: 3947664
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

هشدار شورای اوقاف قدس درخصوص تشدید روند یهودی‌سازی مناطق پیرامون مسجد الاقصی

شورای اوقاف قدس با هشدار درباره تشدید اجرای پروژه‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی در مسجد‌الاقصی تأکید کرد که این مسجد با محیط پیرامون آن یک مسجد اسلامی است و اشغالگران دست از تجاوز به آن بردارند.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی(وفا)، شورای اوقاف دینی و امور اسلامی و اماکن مقدس در قدس اشغالی اعلام کرد که مقامات اشغالگر اسرائیلی در تلاشند تا پروژه‌های یهودی‌سازی خود را در اطراف مسجد مبارک الاقصی به ویژه در منطقه «القصور الامویه» در جنوب مسجد الاقصی گسترش دهد.

این شورا در بیانیه‌ای گفت: به سختی یک روز بدون تخلف و تجاوز رژیم صهیونیستی در پیرامون مسجد الاقصی روی زمین یا زیر زمین پیدا می‌شود. حفاری‌ها و ساخت و سازها در مسجد الاقصی ادامه دارد و شرایط همه‌گیری کرونا هم مانع اجرای این پروژه‌ها نشده است. فقط هنگامی که صحبت از پروژه بازسازی مسجد الاقصی می‌شود، می‌گویند در شرایط کرونا ممکن نیست.

شورای اوقاف قدس گفت: سریال تجاوزگری رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی ادامه دارد. پلیس رژیم اشغالگر به یک گروه ناشناس که ادعا می‌کند، تیم کاری یک شرکت خارجی است، اجازه هتک حرمت مسجد‌الاقصی با ورود به آن را داد تا از آنجا عکس‌های سه بعدی بگیرند.

این شورا افزود: تجهیزات پیشرفته عکاسی گروه‌های تندرو در صحن مسجد الاقصی نشان از تصمیم این رژیم برای اجرای مقاصد دیرینه خود در مسجد الاقصی و ساخت معبد موسوم به هیکل سلیمان دارد.

شورای اوقاف قدس گفت: مسئولین رژیم اشغالگر دست از تشدید تنش برداشته و همه اقدامات تحریک‌آمیز خود در مسجد الاقصی را که موجب هتک حرمت بیشتر شهرک‌نشینان به قبله نخست مسلمانان می‌شود، متوقف کند.

این شورا با بیان اینکه نظامیان اشغالگر منطقه پیرامون مسجد الاقصی را به یک پادگان نظامی مبدل کرده و آزادی عبادت را از نمازگزاران سلب کرده‌اند، تأکید کرد: مسجد الاقصی با محیط پیرامون خود، زمین، صحن‌ها و مصلاهایش و هر چه که زیر آن است و راه‌های منتهی به آن یک مسجد اسلامی است که قابل تقسیم شدن نیست.

انتهای پیام
captcha