جلسه کمیته اسرائیلی برای تأیید محل ساختمان سفارت آمریکا در بیت‌المقدس
کد خبر: 3947604
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

جلسه کمیته اسرائیلی برای تأیید محل ساختمان سفارت آمریکا در بیت‌المقدس

منابع اسرائیلی فاش کردند کمیته ویژه‌ای برای تعیین محل سفارت آمریکا در قدس اشغالی امروز تشکیل جلسه‌ خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، شبکه تلویزیونی دولتی اسرائیل «كان» فاش كرد كه یک كمیته ویژه اسرائیلی امروز  چهارشنبه برای نهایی كردن ساختمان دائمی سفارت آمریكا در قدس تشکیل جلسه خواهد داد.
 
شبکه كان گزارش داد كه این نشست فوق‌العاده در نتیجه فشارهای دفتر نخست‌وزیر این رژیم، بنیامین نتانیاهو، برای تصویب یکی از دو طرح پیشنهادی برای ساخت مجتمع سفارت آمریکا در بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.
 
این کانال به نقل از یک منبع آگاه از جزئیات اظهار کرد که تصمیم دفتر نخست‌وزیر به این دلیل گرفته شده است که آمریکایی‌ها هنوز در مورد محل ساختمان سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی تصمیم نگرفته‌اند.
 
این جلسه یک هفته قبل از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، جو بایدن برگزار می‌شود که قرار است در 20 ژانویه برگزار شود.
 
بایدن در آوریل گذشته متعهد شد در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، سفارت کشورش را در بیت‌المقدس حفظ کند و همچنین به بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، با هدف گفت‌وگو با فلسطینی‌ها و تلاش برای دستیابی به راه حل دو کشور اقدام کند. 
 
ترامپ در دسامبر ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی و از انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس خبر داد. این تصمیم دولت آمریکا خشم گسترده فلسطینیان، امت اسلامی و عربی و حتی محافل بین‌المللی را در پی داشت و اکثریت با آن اعلام مخالفت کردند و در نشستی هم که در مجمع عمومی سازمان ملل در همین زمینه برگزار شد، اکثریت قاطع کشورها این تصمیم ترامپ را محکوم کردند.
انتهای پیام
captcha