رژیم صهیونیستی ساخت 530 واحد مسکونی جدید را تصویب کرد
کد خبر: 3947600
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

رژیم صهیونیستی ساخت 530 واحد مسکونی جدید را تصویب کرد

مقامات رژیم صهیونیستی در جدیدترین اقدامات خود در راستای یهودی‌سازی قدس، با ساخت 530 واحد مسکونی صهیونیست‌نشین جدید در قدس شرقی موافقت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه، 24 دی‌ماه، اعلام کرد که مقامات اسرائیلی با ساخت 400 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیستی «گیلو» واقع در جنوب قدس اشغالی موافقت کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، مقامات صهیونیست همچنین ساخت 130 واحد مسکونی جدید در شهرک صهیونیستی «رامات شلومو» واقع در شمال قدس اشغالی را نیز تصویب کردند.
 
این گزارش می‌افزاید:‌ اقدام جدید مقامات اسرائیل پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا انجام شده است چرا که او در گذشته در جلوگیری از پروژه ساخت شهرک‌های صهیونیستی در قدس اشغالی نقش داشته است.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دو روز پیش نیز موافقت خود را با ساخت 800 واحد مسکونی صهیونیست نشین در کرانه باختری اعلام کرد.
 
از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه 2017 تاکنون تعداد واحدهای مسکونی احداث شده توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری افزایش یافته است.
 
در همین راستا جنبش اسرائیلی «اکنون صلح» گزارش داد که ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در دوره ترامپ 4 برابر افزایش یافته است.
 
در کرانه باختری که از سال 1967 میلادی از سوی صهیونیست‌ها اشغال شده است، حدود 250 شهرک غیرقانونی ساخته شده است که بیش از 400 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در آنها زندگی می‌کنند. بر اساس مبانی حقوق بین‌المللی تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین اشغالی فلسطین غیرقانونی بوده و با نقض قوانین بین‌المللی ساخته شده‌اند.
انتهای پیام
captcha