افشای اطلاعاتی درباره دریافت غرامت اسرائیل از تونس
کد خبر: 3947338
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

افشای اطلاعاتی درباره دریافت غرامت اسرائیل از تونس

وزیر سابق املاک تونس افشا کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد از تونس برای املاک یهودیانی که این کشور را ترک کرده‌اند غرامت هنگفتی اخذ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، حاتم العشی، وزیر سابق املاک تونس در صفحه شخصی خود در فیسبوک، به صحت سخنان الصافی سعید، نماینده پارلمان این کشور درباره املاک یهودیان تونسی اعتراف کرد.
 
نماینده پارلمان تونس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی هشدار داده بود که اسرائیل قصد دارد از تونس به ازای املاک یهودیانی که تونس را ترک کرده‌اند، غرامت هنگفتی اخذ کند.
 
حاتم العشی در فیسبوک نوشت: من در سال 2015 با لورا بایزا، سفیر اتحادیه اروپا در تونس در دفترم ملاقات کردم. او به من گفت که اسرائیل اعلام کرده است به زودی غرامت هنگفتی از تونس در زمینه املاک شهروندان یهودی که در سال‌های 1967 تا 1973 میلادی این کشور را ترک کرده‌اند، دریافت خواهد کرد و بر این کار اصرار دارد.
 
وی افزود: من به او توضیح دادم که یهودیانی که از تونس خارج شده‌اند شهروندان تونس بوده‌اند و املاک آنها همچنان موجود است و ربطی به اسرائیل ندارد. بایزا به من قول داد که پاسخ مرا به مقامات اسرائیل اعلام کند اما پس از آن دیگر با من تماسی نگرفت.
 
وزیر سابق تونس ادامه داد: اسرائیل هر زمانی که بخواهد به تونس برای دریافت غرامت فشار وارد می‌کند و نمی‌دانم که آیا در مقابل این غرامت تقاضای عادی‌سازی روابط با تونس خواهد کرد یا خیر.
 
وی افزود: مهم آن است که مبالغ این غرامت بسیار هنگفت است و حتی از بودجه سالانه تونس نیز بالاتر است. من نمی‌خواهم درباره این مبلغ سخن بگویم زیرا بسیار فاجعه‌بار است.
 
گفتنی است، تنها عده بسیار کمی از یهودیان در تونس باقی مانده‌اند و بیشتر آنها در جزیره «جربه» زندگی می‌کنند که کنیسه «الغریبه» در این جزیره، قدیمی‌ترین معبد یهودیان در قاره آفریقا محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha