جایزه داخلی فلسطین هفته آینده اهدا می‌شود
کد خبر: 3947197
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
اسماعیلی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد؛

جایزه داخلی فلسطین هفته آینده اهدا می‌شود

دبیر نخستین جایزه داخلی فلسطین گفت: آیین اختتامیه این جایزه دوشنبه ۲۹ دی همزمان با روز غزه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار و از ۱۵ نفر برگزیده و تقدیری با اهدای جوایز تجلیل خواهد شد.

رویکرد سیاسی به فلسطین برجسته‌تر از نگاه ادبی/ آثار اندکی در جایزه فلسطین دریافت کردیمرضا اسماعیلی، دبیر نخستین جایزه داخلی فلسطین در گفت‌وگو با ایکنا درباره روند برگزاری این جایزه گفت: این جایزه شامل پنج بخش داستان بلند، داستان کوتاه، شعر بزرگسال، شعر کودک و پژوهش است. در این بخش‌ها آثاری ارسال شده است، اما با توجه به آثار ارسالی، اقبال از این جایزه چندان خوب نبوده است. با وجودی که یک روز را به نام قدس داریم و مسئله فلسطین مسئله مهم برای کشورمان است، اما به نظر می‌رسد جامعه ادبی نتوانسته با این موضوع ارتباط خوبی بگیرد.
 
وی با بیان اینکه تعداد آثار ادبی و پژوهشی در رابطه با این موضوع بسیار معدود و انگشت‌شمار است، افزود: یکی از دلایل استقبال اندک جامعه ادبی از این موضوع این است که همواره نگاه و رویکرد سیاسی به این موضوع برجسته‌تر بوده و از سوی دیگر اطلاعات مستند و دقیق درباره شهروندان فلسطینی اندک است و اغلب شعر‌های سروده شده نیز براساس ذهنیاتی است که شاعران از آن دارند.
 
اسماعیلی تأکید کرد: برگزاری این جایزه باعث شد ما نسبت به کیفیت و کمیت آثار خلق شده در این زمینه آگاه شویم و از این پس می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی را در این راستا انجام داد تا آثار عمیق فرهنگی، ادبی و پژوهشی تولید شود.
 
دبیر جایزه داخلی فلسطین در پایان گفت: در آیین اختتامیه این جایزه که دوشنبه ۲۹ دی همزمان با روز غزه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار می‌شود، از ۱۵ نفر برگزیده و تقدیری با اهدای جوایز تجلیل خواهد شد. همچنین در این مراسم مدیران فرهنگی، اعضای هیئت مدیره انجمن قلم و مجمع ناشران انقلاب اسلامی حضور می‌یابند.
انتهای پیام
captcha