درگذشت بانوی مصری پس از 70 سال خدمت به قرآن
کد خبر: 3946954
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

درگذشت بانوی مصری پس از 70 سال خدمت به قرآن

تناظر النجولی، از بانوان قرآنی مصر، پس از 70 سال خدمت به قرآن کریم، در سن 97 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، بانو تناظر النجولی 70 سال از عمر خود را صرف یادگیری و آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان کرد، به گونه‌ای که قرآن‌آموزان از هر نقطه از کشور مصر برای یادگیری قرائت و دریافت اجازه‌نامه قرائت، نزد او می‌آمدند.
 
این بانوی قرآنی مصری در سال 1924 میلادی در روستای الناصریه بخش سمنود، در استان الغربیه مصر متولد شد و در سنین کودکی پس از ابتلا به بیماری حصبه، بینایی خود را از دست داد. اما این عارضه جسمی مانع از آن نشد که او در حفظ و قرائت قرآن از دیگران متمایز نشود.
 
تناظر با وجود اینکه 6 فرزند داشت، اما همه زندگی خود را وقف قرآن کریم کرد و نسلی از قاریان قرآن کریم به دست او پرورش یافتند. او حتی با وجود بیماری در سال‌های اخیر، به رسالت خود یعنی آموزش قرآن ادامه می‌داد.
 
در همین راستا، «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر درگذشت این بانوی قرآنی را که 70 سال از عمر خود را صرف قرآن کریم کرده بود، تسلیت گفت.
 
بسیاری از افرادی که با این بانوی قرآنی آشنایی داشته یا نزد او قرآن را فرا گرفته بودند، چه در مصر و چه در سایر کشورها، در پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی حزن و اندوه خود را به مناسبت وفات این معلم قرآن ابراز کرده و به ذکر ویژگی‌های برجسته او پرداختند.
 
انتهای پیام
captcha