تأکید مدیر رادیو معارف بر توسعه رویکرد مسئله‌محوری در فقه
کد خبر: 3946939
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

تأکید مدیر رادیو معارف بر توسعه رویکرد مسئله‌محوری در فقه

مدیر شبکه رادیو معارف گفت: رویکرد مسئله‌محوری، حرکت حوزه را از فقه فردی به فقه نظام‌ساز سوق داده و مسائلی که احصا شده، مسائل اصلی جامعه و نظام است.

تاکید مدیر رادیو معارف بر توسعه رویکرد مسئله‌محوری در فقهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، مسعود کاویانی، مدیر شبکه رادیو معارف، 21 دی‌ماه در بازدید از نمایشگاه مسئله‌محوری و دستاوردهای 10 ساله دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: به نمایش گذاشتن دستاوردهای این نهاد حوزوی، اقدام بسیاری خوبی بود تا مجموعه‌های مختلف با فعالیت‌های پیدا و پنهان آن آشنا شوند و یکی از نکات بسیار مثبتی که در این دستاوردها ارائه شد، تغییر رویکرد از کارکردگرایی به مسئله‌محوری است.

وی افزود: با توجه به محورهایی که طراحی شده، رویکرد مسئله‌محوری حرکت حوزه را از فقه فردی به فقه نظام‌ساز سوق داده است و مسائلی که احصا شده، مسائل اصلی جامعه و نظام و مایه مباهات و مبارکی است که شاید بعد از چهار سال به جایی رسیدیم که حوزه و فقه به سمت مسائل نظام حرکت کند و در صدد حل آنها باشد.

مدیر شبکه رادیو معارف با توجه به استقرار نظام اسلامی در کشور، مسئله‌محوری را در راستای حل مسائل نظام دانست و تصریح کرد: بالطبع همکاری با نهادهایی مثل سازمان صداوسیما که در خدمت نظام هستند، بسیار مؤثر است و یکی از سؤالات بنده این بود که ارتباط دفتر تبلیغات اسلامی با نهادهایی که می‌توانند این رویکرد و دستاوردها را پوشش بدهند و از آن بهره‌مند شوند، چطور است.

وی بیان کرد: نیاز است در پوشش مسائل و دستاوردهای برجسته برخی سازمان‌هایی که درگیر فرهنگسازی و گفتمان‌سازی هستند، کمک و همراهی شود و دفتر هم با این سازمان‌ها ارتباط برقرار کند و خود را بیشتر به آن‌ها معرفی کند.

انتهای پیام
captcha