دارالافتای مصر: درگذشتگان کرونایی، شهید هستند
کد خبر: 3946220
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

دارالافتای مصر: درگذشتگان کرونایی، شهید هستند

دارالافتای مصر تأکید کرد که مرگ ناشی از ابتلا به کرونا، دلیل سوء عاقبت نیست بلکه درست و ارجح آن است که مرگ فرد مسلمان بر اثر این بیماری که یکی از بیماری‌های همه‌گیر است در حکم شهادت است و هرکس به دلیل این بیماری بمیرد شهید است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، دارالافتای مصر امروز ( چهارشنبه) در حساب خود در فیسبوک اعلام کرد: مرگ فرد مسلمان به علت بیماری کرونا، (چنانکه برخی ادعا می‌کنند) دلیلی بر سوء عاقبت متوفی و مرگ بد نیست.
 
در ادامه این فتوا آمده است: بلکه درست و ارجح آن است که مرگ فرد مسلمان بر اثر این بیماری که یکی از بیماری‌های همه‌گیر است در حکم شهادت است و هرکس به دلیل این بیماری بمیرد شهید است.
 
در دنباله این فتوا گفته شده است که چنین فردی در آخرت پاداش شهادت دارد که رحمتی از جانب خداوند متعال بر اوست و احکام میت از جمله غسل، کفن پوشیدن، نماز میت و دفن، بر وی (مانند سایر اموات) جاری است.
 
پیش از این، مرکز جهانی فتوای الکترونیک وابسته به الازهر اعلام کرده بود مسئولان هر کشوری می‌توانند اموات کرونایی را در مواقع ضروری که شمار اموات بیش از حد و تعداد قبرها کم است یا اینکه دفن اموات کرونایی در خارج از گورستان‌ها به دلیل انتشار ویروس ممنوع است به صورت دسته‌جمعی در یک قبر دفن کنند.
 
این در حالی است که مصر شاهد موج دوم اپیدمی کرونا است که تا روز گذشته (سه شنبه) بیش از 144 هزار نفر از مردم این کشور را آلوده کرد و باعث کشته شدن هفت هزار و 918 نفر شده است.
انتهای پیام
captcha