انقلاب اسلامی نقطه ثقل و محور اضمحلال رژیم آمریکاست
کد خبر: 3944677
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
وزیر سابق اطلاعات:

انقلاب اسلامی نقطه ثقل و محور اضمحلال رژیم آمریکاست

وزیر اطلاعات در دولت دهم گفت: براساس اعترافات اندیشکده‌های آمریکایی، ایالات متحده در حال افول و از بین رفتن است و انقلاب اسلامی نقطه ثقل و محور تضعیف ایالات متحده و افول و اضمحلال آمریکاست.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، جانشین دفتر عقیدتی _ سیاسی فرماندهی کل قوا در سپاه پاسداران امروز در نشست بصیرتی «حاج قاسم عزیز، بصیرت، ولایتمداری و استکبار ستیزی» که به همت معاونت فرهنگی- تربیتی المصطفی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت و شهادت حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه حاج قاسم، تربیت شده آموزه‌های دینی و اهل بیتی(ع) است، افزود: توجه زایدالوصف ایشان به مسائل معنوی و تربیتی، از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران ضمن اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) درباره جهاد اکبر و جهاد اصغر، خاطرنشان کرد: در لسان تربیتی اسلام و مکتب رسول الله(ص)، جهاد با نفس بسیار بزرگ‌تر و ارزشمندتر از جهاد نظامی است.

وی با بیان خاطراتی از شهید سلیمانی، اظهارکرد: تا جهاد اکبر را در تمام عرصه‌های زندگی نهادینه نسازیم، در بزنگاه‌های زندگی دچار بحران خواهیم شد، همان گونه که طلحه و زبیر نیز با غفلت از این موضوع به انحراف کشیده شدند.

مصلحی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شیفته تذکر اخلاقی، شنیدن حدیث و سیره عملی اهل بیت (ع) بود، افزود: عرصه‌ها باید پیش بیاید تا بیماری‌های نفسانی که انسان در نفس خویش جای داده و از آن غفلت داشته است، خود را نشان دهد.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی پس از دفاع مقدس در هیچ یک از مسئولیت ها، از تربیت نفس و توجه به نفس و مقابله و جهاد با نفس غفلت نکرد، اظهار کرد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های تربیتی حاج قاسم سلیمانی این بود که این شهید والامقام، هیچ وابستگی به زرق و برق‌های دنیا نداشت.

مصلحی با تأکید بر اینکه وجود مقدس فاطمه زهرا (س) برجسته‌ترین الگوی ولایتمداری هستند، ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی با الگوگیری از زهرای مرضیه (س)، بارزترین نمونه ولایتمداری در عصر کنونی بود.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جایگاه بلند مدیریتی که قرار دارند، در مقوله شرح صدر، که کنده شدن از دنیای مادی و زرق و برق‌های مادی است، نورافشانی کرده، دست پرورده ایشان حاج قاسم هم از چنین روحیه‌ای برخوردار بود و هیچ وابستگی نداشت.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، شرح صدر، توجه به دار ابدی و آمادگی برای مرگ را از شاخصه‌های بارز حاج قاسم سلیمانی دانست و ابراز کرد: تربیت مقابله با نفس اماره، انسان را به چنان درجه‌ای می‌رساند و وی نمونه بارز انسان والا می‌شود.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران بصیرت بسیار بالای حاج قاسم را بسیار ستودنی توصیف کرد و گفت: کسی که در مقوله تربیتی اسلام قرار گیرد، به هیچ وجه راه بن بستی پیش روی آن نخواهد بود، همان گونه که اسلام از نظامات مترقی و پویای مقابله با بحران‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی برخوردار است.

وی تصریح کرد: به اذعان اندیشمندان غربی، تمدن اسلامی همچنان زنده است و همچون شیر خفته، اگر بیدار شود، دنیای غرب را از بین خواهد برد. کشور‌های خلیج فارس در دوران دفاع مقدس، بیش از هفتاد میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند.

مصلحی تهاجم و شبیخون فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه پیشرفت و استحکام استقلال، نیازمند هزینه است، اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی که از چهل سال پیش آغاز شده، فتنه‌ای است که دشمن با تمسک بدان می‌خواهد هزینه‌های گزافی برای انقلاب اسلامی و تمدن سازی اسلام ایجاد کند.

وی به اهداف دشمن در فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش کرد دین را در اداره جامعه ناکارآمد نشان دهد و سکولاریزه کردن افکار جامعه، از مهم‌ترین اهداف دشمن در فتنه ۸۸ بود تا با بسترسازی برای پذیرش نسخه‌های بیرونی و غربی در اداره جامعه، هدف خویش را محقق سازد.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران تلاش برای ادغام نظام اسلامی در نظام سرمایه داری جهان را از دیگر اهداف فتنه ۸۸ توصیف و بیان کرد: برای شناخت درست فتنه ۸۸ باید به عقبه بعد منطقه‌ای و داخلی رویداد‌های پیش از ۸۸ توجه داشت.

مصلحی تصریح کرد: در انتخابات ۸۸، بیش از چهل میلیون نفر مشارکت کردند که این امر نشان دهنده اوج همدلی ایرانیان بود و این فتنه طراحی شد تا این مهم را تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام
captcha