1 ماه تا پایان طرح ایران قوی زمان باقیست / مسجدی‌ها زودتر ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3944471
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی:

1 ماه تا پایان طرح ایران قوی زمان باقیست / مسجدی‌ها زودتر ثبت‌نام کنند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از حضور 10 هزار کانون فرهنگی هنری در طرح ایران قوی خبر داد و گفت: یک ماه تا پایان مهلت حضور در این طرح باقی مانده است و علاقه‌‌مندان باید زودتر ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح روند اجرایی طرح ایران قوی در کانون‌های مساجد کشور پرداخت و گفت: تاکنون حدود 10 هزار کانون، یعنی نیمی از کانون‌های مساجد کشور در این طرح شرکت داشتند.

وی دلیل این میزان استقبال از طرح ایران قوی را شیوع کرونا و تعطیلی مساجد بیان کرد و گفت: سال گذشته در همین زمان تعداد کانون‌های شرکت کننده در طرح پایتخت فهما(طرح ملی سال‌ قبل) از این رقم بالاتر بود اما به دلیل کرونا با محدودیت‌هایی مواجه شده‌ایم.

آموزش‌های طرح ایران قوی در حال برگزاری است

حجت‌الاسلام ارزانی این مسئله را متذکر شد که بخش قابل توجهی از برنامه‌های این طرح و سایر برنامه‌های کانون‌های مساجد به بستر فضای مجازی منتقل شده است و افزود: البته کرونا موجب شده آموزش‌ها قوی‌تر از گذشته انجام شود. آموزش‌های مجازی، مسابقات کتابخانه، آموزش سرود، مسابقات مدهامتان، مسابقات تفسیر و ... (رواق‌های 12 گانه طرح ایران قوی) به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: هر فردی که در این طرح شرکت می‌کند هم خود امتیاز دریافت می‌کند و هم کانون، شهر و استان شرکت کننده امتیاز فعالیت دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طرح ایران قوی را پیشرفته‌تر از طرح پایتخت فهما که سال گذشته اجرا شد دانست و گفت: امسال مصادف با چهلمین سال دفاع مقدس بود به همین دلیل ایران قوی با تمرکز خاص بر موضوع دفاع مقدس در حال برگزاری است. البته در سال آینده طرح پایتخت فهما به پایتختی استان قم تداوم خواهد یافت و پس از سال 1400 که رقابت پایتخت فهما انجام شد، استان دیگری به عنوان پایتخت فهما انتخاب می‌شود.

وی در خصوص تأثیر انتخاب شدن یک استان به عنوان پایتخت فهما، گفت: برای پایتخت فهما بودجه ویژه اختصاص پیدا می‌کند و کانون‌های این استان کمک‌ها و اعتبارات مالی دریافت می‌کنند. کانون‌های استان پایتخت فهما نیز در اولویت دریافت مجوز رواق‌ها قرار می‌گیرند و بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری که در کشور برگزار می‌شود در استان پایتخت فهما برگزار خواهد شد؛ در اصل تمام استان برای پیش بردن طرح بسیج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک ماه (تا یوم الله دهه فجر) تا پایان مهلت حضور در طرح ایران قوی باقی مانده است، گفت: در سال گذشته بسیاری از افراد 10 روز پایانی طرح ثبت نام کردند اما از علاقه‌‌مندان به فعالیت‌های مسجدی پیشنهاد می‌کنم از فضا و فرصت ایجاد شده برای رقابت بچه‌های مسجدی در فضای مجازی استفاده کنند. دو میلیون و 400 هزار نفر عضو سامانه بچه‌های مسجدی هستند، این افراد بهتر است سریع تر وارد این طرح شوند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: طرح ایران قوی برای کودکان، نوجوانان و بزرگ‌ترها بسته‌های مختلفی ارائه می‌کند و اکنون که به دلیل کرونا فرصت مردم در خانه بیشتر است، می‌توانند از آموزش‌های این طرح و مسابقه‌های آن استفاده کنند.

وی اعلام کرد: برندگان این طرح حداکثر یک ماه پس از اتمام طرح و داوری فیلم‌ها، سرودها، نمایش‌ها و ... در سطح شهرستانی، استانی، ملی و کانون‌های برتر در عرصه‌های تخصصی معرفی خواهند شد.  

انتهای پیام
captcha