گفت‌و‌گوی بی‌تعارف با رتبه نخست رشته حفظ مسابقات قرآن
کد خبر: 3943973
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

گفت‌و‌گوی بی‌تعارف با رتبه نخست رشته حفظ مسابقات قرآن

در یک شب زمستانی به همراه امام جمعه و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار میهمان خانه محمدرضا جاهدی‌نیا، رتبه نخست رشته حفظ کل چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف می‌شویم، خانه‌ای پر از محبت که گرمابخش وجود میهمانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، در شبی زمستانی که دمای هوا زیر صفر درجه را نشان می‌دهد به همراه آیت‌الله مغیسه، امام جمعه و حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار میهمان خانواده‌ای قرآنی می‌شویم که گرمای محبت‌شان تمام وجودمان را در این سرمای زمستانی گرما می‌بخشد.

با ورود به خانه محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن کریم، حاضران با مادربزرگ خانواده در حالی که در کنج خانه نشسته و توان حرکتی زیادی ندارد احوال‌پرسی می‌کنند و در ادامه در محل ویژه میهمان‌ها به گفت‌وگو می‌نشینند.

جاهدی‌نیا در پاسخ به سؤالات امام جمعه سبزوار درباره نحوه و چگونگی شرکت در چهل‌و‌سومین دوره  مسابقات قرآن اوقاف گفت: به‌دلیل شیوع کرونا اواخر آبان‌ماه تلاوت‌ها با حضور ناظران از طریق صدا‌وسیمای خراسان رضوی ضبط و جهت داوری به تهران ارسال شد که با اعلام نتایج مسابقات در آذر‌ماه، شکر خدا حائز رتبه اول مسابقات در رشته حفظ شدم.

به گفته حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در سال جاری، 37 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی در مرحله استانی این مسابقات حضور داشتند و هفت نفر به مرحله بین‌المللی مسابقات قرآن راه یافتند.

فاطمه داوودی‌فر مادر این حافظ کل قرآن با حضور در جمع مهمانان با بیان اینکه محمدرضا را از کودکی در کلاس‌های آموزش قرآن ثبت نام کردم و معتقد بودم می‌تواند قرآن را حفظ کند، گفت: محمدرضا در دوران چهارم ابتدایی حفظ قرآن را رها کرد و مجددا با علاقه‌‌مندی که در دوران راهنمایی در او ایجاد شد در راه حفظ کلام‌الله مجید قدم گذاشت و در دوران دبیرستان موفق به حفظ قرآن شد.

در ادامه محمدرضا جاهدی‌نیا درباره نظارت مادر بر اوقات فراغت و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: با ورود بازی‌های رایانه‌ای و سرگرم شدن با آنها مدتی روند حفظ قرآن با کُندی همراه شد تا جایی که با نظارت مادر بزرگوارم در روز حداکثر نیم تا یک ساعت اجازه استفاده از بازی‌های کامپیوتری را داشتم. شاید اگر در نوجوانی موفق به حفظ قرآن نمی‌شدم در حال حاضر این امر میسر نمی‌شد.

وی که این روزها در آموزش و پرورش شهرستان خوشاب به عنوان معلم قرآن در امر تدریس فعالیت دارد با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی شرکت در مسابقات قرآن مرور محفوظات قرآنی‌ام است، افزود: عادت کردم راه بروم و قرآن تلاوت کنم؛ تلاوت و مرور هر جزء از کلام‌الله مجید در حدود 20 دقیقه برایم زمان می‌برد. در حین تلاوت قرآن به معانی آیات توجه دارم و در زمان حفظ نیز آیات را با معنی به ذهنم می‌سپردم.

همچنین علی‌اکبر جاهدی‌نیا، پدر این حافظ قرآن درباره انگیزه فرزندش برای حفظ قرآن و تشویق او در این راه، بیان کرد: محمدرضا پسر خیلی خجالتی بود و حاضر نمی‌شد حتی با جوایزی که برای او در نظر می‌گرفتم نزد من قرآن بخواند؛ این خجالتی بودن محمدرضا ادامه داشت تا اینکه یک شب شنیدم در مسابقات قرآن آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) شرکت کرده است؛ بدون اینکه متوجه شود به عنوان مستمع در آن مسابقات شرکت کردم و در کنجی بدون اینکه او مرا ببیند، نشستم؛ بعد از پایان مراسم پیش او رفتم و تبریک گفتم که از حضور من در آنجا بسیار تعجب کرد؛ بعد از آن دیگر به همراه هم به مسجد المهدی(عج) محل می‌رفتیم و در کنار دیگر حاضران مسجد از تلاوت‌هایش لذت می‌بردم و این جلسات قرآن همچنان ادامه دارد.
 
آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار نیز در سخنانی با با تقدیر از از افتخار‌آفرینی این حافظ قرآن برای مردم شهر و کشورش و سفارش به آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: نفس کسی که حافظ قرآن است مؤثر در زندگی و مایه برکت است؛ این موفقیت را به همه تبریک می‌گویم.

در پایان این دیدار صمیمی از محمدرضا جاهدی‌نیا، نفر اول رشته حفظ چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اعطایی اهدایایی تجلیل به عمل آمد.
 
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha