اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور فعالیت‌های گروه جهادی شهید هادی
کد خبر: 3942125
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور فعالیت‌های گروه جهادی شهید هادی

گروه جهادی شهید ابراهیم هادی استان همدان به صورت تخصصی به موضوع اشتغال‌زایی برای نیازمندان و ترویج ازدواج آسان می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام می‌کنند.

البته برخی از گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های مربوط به حوزه مبارزه با کرونا، همچنان نسبت به اجرای برنامه‌های تخصصی مدنظر خود اقدام می‌کنند که گروه جهادی شهید هادی استان همدان یکی از این گروه‌هاست که به صورت ویژه به موضوع اشتغال‌زایی برای نیازمندان و راه‌اندازی ازدواج آسان می‌پردازد.

فاطمه بخشی، مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی شکل‌گیری و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی ما از سال 1397 در بخش جوکار شهرستان ملایر استان همدان آغاز به کار کرده است و فعالیت‌های آن نیز زیر نظر حوزه مقاومت مهدیه جوکار سپاه ناحیه ملایر قرار دارد.

بخشی ادامه داد: تعداد 30 نفر از مشاغل مختلف شامل پزشکی، مشاور، مامایی، کارآفرین (مرواریدبافی، میناکاری، دستگاه تولید ماسک مکانیزه)، معلم، دانشجو و دانش‌آموز در قالب گروه جهادی شهید هادی مشغول به خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان هستند.

وی با بیان اینکه محوریت فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، محرومیت‌زدایی و آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، افزود: راه‌اندازی کارگاه مکانیزه تولید ماسک در شرایط کرونایی کشور، اشتغال‌زایی برای 25 نفر از نیازمندان، ‌تعمیر و تجهیز ساختمان خانه بهداشت قدیمی برای کارگاه اشتغال‌زایی ماسک و ... از جمله خدماتی بوده است که تاکنون ارائه داده‌ایم.

 

اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور اصلی برنامه‌های گروه جهادی شهید هادی همدان

 

مدیر گروه جهادی شهید هادی با اشاره به بهره‌گیری از افراد متخصص در راه‌اندازی دستگاه تولید ماسک مکانیزه،‌ تصریح کرد: برپایی موکب اربعین، برگزاری رزمایش‌های کمک مؤمنانه، برگزاری اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه و نیز برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب برگزاری مشاوره فردی از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی ما بوده است.

بخشی ادامه داد: اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، برگزاری کلاس‌های تقویتی زبان، ریاضی و زبان برای دانش‌آموزان، آموزش قرآن کریم، برپایی دوره‌های آموزشی صنایع دستی شامل میناکاری، نمددوزی، گل‌سازی و خیاطی، تهیه و توزیع لباس گرم برای محرومان، تهیه و توزیع اسباب بازی برای فرزندان نیازمندان، برگزاری نمایش عروسکی در سطح روستا و اعطای جهیزیه به زوج‌های محروم نیز جزء‌ برنامه‌های گروه جهادی ما در این مدت بوده است.

وی گفت: تهیه و توزیع لوازم‌التحریر، رسانه‌ای کردن مشکلات روستا، تلاش برای دیوارکشی مدرسه روستا، بهره‌گیری از فضای آموزشی برای برگزاری اردوهای جهادی، بررسی مشکلات مردم به صورت منزل به منزل و انعکاس آن به مسؤلان، برپایی اردوهای جهاد پزشکی(ویزیت رایگان منزل به منزل)، برگزاری مسابقات بومی محلی، برپایی پویش‌های مجازی و نیز برگزاری مسابقات مجازی خاطرات شهید ابراهیم هادی از جمله برنامه‌هایی است که از سوی اعضای جهادگر گروه شهید هادی دنبال شده است.

 

اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور اصلی برنامه‌های گروه جهادی شهید هادی همدان

 

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه فعالیت‌های این گروه جهادی در حیطه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، بهداشت و درمان و ازدواج آسان انجام می‌شود، افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور، محوریت اصلی برنامه‌های گروه جهادی شهید هادی به این موضوع اختصاص داده شد.

بخشی بیان کرد: طی این ایام نسبت به اجرای برنامه‌های مختلفی همچون اجرای طرح غربالگری، افتتاح کارگاه تولید ماسک با امکانات اولیه در آغاز شیوع کرونا، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی بین نیازمندان،‌ جذب خیران برای تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی، توزیع بسته‌های بهداشتی و توزیع آن به صورت منزل به منزل در ایام نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه، برپایی موکب اربعین و اجرای طرح شهید سلیمانی از جمله برنامه‌هایی است که در ایام شیوع کرونا انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا روند فعلی خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان را در عرصه‌های بیشتری تداوم بخشیم، افزود: در این راستا به کمک برخی نهادها از جمله بنیاد احسان و برکت نیاز داریم تا بتوانیم در روند خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه گام‌های مهمتر و بهتری برداریم.

 

اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور اصلی برنامه‌های گروه جهادی شهید هادی همدان

 

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با اشاره به عدم همکاری نهادهای مختلف با گروه‌های جهادی، اظهار کرد: همکاری سازمان‌های مختلف با گروه‌های جهادی بسیار اندک است و شاید به کمتر از 20 درصد برسد. مسؤلان سازمان‌های مختلف در راستای کمک به گروه‌های جهادی وظیفه تسهیل‌گری دارند و باید راه را برای فعالیت‌های بیشتر این گروه‌ها هموار کنند.

بخشی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به خاطره‌ای از فعالیت‌های گروه جهادی شهید هادی، تصریح کرد: نزدیک اربعین بود و با اعضای گروه در این فکر بودیم که با توجه به شرایط کنونی و محرومیت از زیارت اربعین، چه باید بکنیم تا مقداری از دلتنگی و حسرت دیدار خود را کاهش دهیم و بتوانیم شور و حال اربعین حسینی را در منطقه به وجود آوریم.

وی افزود: با پیشنهاد یکی از بانوان گروه تصمیم گرفتیم تا موکب اربعین را در بخش خود ایجاد کنیم. اعضای گروه جهادی ‌ما زحمات بسیاری کشیدند و با تهیه بسته‌های فرهنگی، خوراکی، بسته‌بندی ماسک، هماهنگی با مسئول موکب و آماده کردن وسایل مختلف نسبت به راه‌اندازی موکب اقدام کردند.

 

اشتغال‌زایی و ازدواج آسان؛ محور اصلی برنامه‌های گروه جهادی شهید هادی همدان

 

مدیر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی با بیان اینکه راه‌اندازی این موکب با استقبال بسیار فراوان مردم روبه‌رو شد، ادامه داد: بسیاری از مردم مشتاق با مشاهده بسته‌های ما وارد میدان شده و نسبت به توزیع بسته‌های خوراکی در میان مراجعه‌کنندگان به این موکب اقدام کردند.

بخشی تصریح کرد: یکی از بانوان گروه نسبت به تهیه فیلم‌ها و تصاویر مختلف از موکب و بارگذاری آن‌ها در فضای مجازی اقدام کرد که پس از چند روز به وی پیغام داده شد که به تصاویر ارسالی شما هدیه‌ای تعلق می‌گیرد و این هدیه نیز تکه سنگی از صحن حضرت زهرا(س) بود که باعث خوشحالی فراوان اعضای گروه شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی و ازدواج آسان جزء دغدغه‌های اصلی گروه جهادی ماست، بیان کرد: متأسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه میزان بهره‌گیری از ظرفیت خیران بسیار کاهش یافته است که باید راهکارهای مختلف برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها ارائه شود. گروه‌های جهادی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت مسئولان و خیران هستند تا بتوانند خدمت‌رسانی خود به محرومان را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha