تسری سرخی یلدا؛ از قلب خیران تا سفره نیازمندان
کد خبر: 3941997
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
ایکنا از یلدای هم‌نمکی‌ها گزارش می‌دهد؛

تسری سرخی یلدا؛ از قلب خیران تا سفره نیازمندان

خیران طرح هم‌نمک در حال بسته‌بندی و رساندن دو هزار بسته یلدایی برای نیازمندان هستند و این یعنی یلدای امسال برای دو هزار هموطن نیازمند آبرومند رنگین و شاد خواهد بود.

به گزارش ایکنا، یک هفته است که دنبال‌کنندگان صفحه هم‌نمک در اینستاگرام در حال دسته‌بندی و بسته‌بندی مواد غذایی، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز افراد نیازمند آبرومند هستند تا یلدای رنگین و شاد را برای نیازمندان به ارمغان بیاورند.

محل بسته‌بندی اقلام به قول بچه‌های هم‌نمک سنگربندی شده، هر کس در یک سنگر در حال خدمت است. برنج، ماکارونی، رب، روغن، چای و ... جزء اقلامی است که همیشه در بسته‌های هم‌نمک وجود دارد اما این بار بسته‌ها به خاطر یلدا با انار و پرتغال رنگین شده است. غذا هم مثل همیشه هست و این یعنی مطمئن هستیم که دو هزار خانواده محروم قرار است یک شب زیبا و یک سفره رنگین داشته باشند.

دیدن آدم‌هایی با سنین، باورها، پوشش‌ها، رفتارها و حتی تفکرات مختلف اما هدف مشترک کمک به نیازمندان، تصویر ارزشمندی است که مدت‌هاست هم‌نمک آن را خلق کرده است. مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) با اجرای طرح هم‌نمک و راه‌اندازی صفحه هم‌نمک در شبکه اینستاگرام، حقیقی‌ترین فالورها و دنبال‌کنندگان را جذب کرده است؛ آدم‌هایی که فقط به صورت مجازی لایک نمی‌کنند بلکه به محض اعلام مسئولان مؤسسه به سرعت برای کمک و آماده کردن اقلام بسیج می‌شوند و در سایه همین کار خیر دوستی‌هایی که از مهربانی نشئت گرفته ایجاد شده است.   

محل بسته‌بندی اقلام علاوه بر مواد غذایی پر از اقلام هبه هست. کالاهای سالمی که خیران برای اهدا به نیازمندان آنها را به هم نمک ارائه کرده‌اند. اگر فرزندی دارید که بزرگ شده و دیگر نیازی به کریر، اسباب‌بازی، کمد لباس کودک، کالسکه و ... ندارد، می‌توانید با هم‌نمک تماس بگیرید، آنها برای گرفتن هدیه‌های شما به محرومان به سراغتان می‌آیند.

 

یلدای شیرین هم نمک برای 2000 نیازمند/ دست‌هایی که هم لایک می‌کنند هم بسته‌بندی

 

مردم وقتی با خط ۱۸۰۱ تماس می‌گیرند و یا در اینستاگرام به طرح هم نمک دایرکت می‎‌دهند، همکاران این طرح به منزل آنها رفته و لوازمی که نیاز ندارند را تحویل می‌گیرند. این لوازم در صورت نیاز، تعمیر و سپس به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

تنوع اقلام اهدایی از سوی مردم به طرح هبه هم‌نمک هم بسیار جالب است. شمع، تابلو، محصولات صنایع دستی، تلویزیون، مبل، یخچال حتی کتاب‌های کمک درسی و انواع پوشاک جزء این اقلام است و البته جالب‌ترین هبه‌های مردم وسایل کودک است.

بسته‌‌ها در حال آماده شدن است و به هر بسته یک کارت با شعری زیبا متصل می‌شود که یلدا را تبریک می‌گوید. توزیع هم در حال انجام است و نکته جالب اینکه فالورها ماشین‌هایشان را هم برای توزیع آورده‌اند.

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح یلدای هم‌نمک پرداخت و با اعلام این مطلب که در برنامه شب‌یلدای طرح هم‌نمک امسال برای دو هزار خانواده نیازمند بسته ارزاق و اقلام یلدایی ارائه خواهد شد، گفت: شرایط سال جاری متفاوت است به همین دلیل اقدامات ما نیز متفاوت‌تر از سال‌‌های قبل بوده است.

وی تشریح کرد: طی این مدت که توزیع غذا بین نیازمندان صورت می‌گرفت، سایر نیازهای مردم را نیز احصاء می‌‌کردیم، به این ترتیب که وقتی مردم با ما درد و دل می‌کردند یا به ما می‌گفتند که چه لوازم منزل یا کالایی نیاز دارند، نیازها دسته‌بندی و از طریق اقلامی که مردم به طرح هم نمک هبه کرده‌اند تأمین می‌شد. برخی دیگر از اقلام مورد نیاز مردم نیز به خیران اعلام و از طریق آنها تهیه و به دست نیازمندان می‌رسد.

 

یلدای شیرین هم نمک برای 2000 نیازمند/ دست‌هایی که هم لایک می‌کنند هم بسته‌بندی

 

مشهدی اعلام کرد: طی 10 روز(از هفته گذشته تا فردا) اقلامی که مردم به طرح هم نمک هبه کرده‌اند توزیع می‌شود. بخشی از این اقلام لباس است که داوطلبان همکار با طرح هم نمک که عضو صفحه اینستاگرام هم نمک و فالور این صفحه هستند، دسته‌بندی و سایز بندی شده و براساس نیاز هر خانواده به آنها اهدا می‌شود.  

وی از علاقه و همکاری خیرین ایرانی خارج از کشور با طرح هم‌نمک نیز خبر داد و گفت: بخشی از اقلام نیز از سوی خیران ایرانی خارج از کشور و از طریق پست برای ما ارسال شده است.

20 زندانی جرایم نقدی شب یلدا کنار خانواده‌هایشان هستند

مشهدی از آزادی 20 زندانی جرایم نقدی از سوی خیرین همکار با هم‌نمک نیز خبر داد و گفت: پس از رایزنی با واحد مددکاری و اجتماعی مراقبت‌های بعد از خروج زندان‌های استان تهران توانستیم 20 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم که این اقدام نیز تداوم خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری خیران بتوانند زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند و ادامه داد: اصل کار هم‌نمک توزیع مواد غذایی بوده و طرح شناسایی در استان تهران و البرز انجام و بسته‌‌های غذایی تهیه و توزیع می‌شد که این مسئله امسال منسجم‌تر از قبل در حال انجام است. امسال متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی موجود بر تعداد نیازمندان آبرومند افزوده شده است، به همین دلیل در حال شناسایی این افراد و ارائه خدمت به آنها هستیم.

 

یلدای شیرین هم نمک برای 2000 نیازمند/ دست‌هایی که هم لایک می‌کنند هم بسته‌بندی

 

مشهدی بخشی از گروه‌‌های بسیار نیازمند را خانواده‌‌های زندانیان اعلام و اظهار کرد: با سازمان مراقبت‌های پس از خروج زندانیان همکاری می‌کنیم و بسته‌های غذایی و هبه‌ای را به آنها می‌رسانیم. بخش دیگری از جامعه که شدیدتر از سایر گروه‌‌ها در اثر کرونا آسیب دیده‌اند گروه‌های معلولان هستند که به آنها نیز خدمت‌رسانی می‌شود.

وی از تماس بیش از شش هزار نفر برای دریافت کمک از مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) سخن گفت و اعلام کرد: افرادی که با خط 1801 تماس گرفته بودند، از سوی تیم‌های مددکاری بررسی و هزار نفر برای دریافت کمک غربال شدند. خیرانی هم که می‌خواهند با ما همکاری داشته باشند می‌توانند با همین شماره تماس گیرند.

گزارش تصویری بسته‌بندی اقلام هم‌نمک برای نیازمندان را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha