اجرای پویش نذر قرآنی به نیت سردار شهید قاسم سلیمانی
کد خبر: 3939841
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

اجرای پویش نذر قرآنی به نیت سردار شهید قاسم سلیمانی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کرمان از اجرای پویش نذر قرآنی به نیت سردار شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

مصطفی نیک‌ورز، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای پویش نذر قرآنی به نیت سردار شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این کار از طریق پایگاه اینترنتی https://quranasemani.ir انجام می‌شود.

وی در تشریح شیوه اجرای این طرح، افزود: در مناطق جنوب استان کرمان، با امکانات بسیار اندکی کار آموزش قرآن پیش می‌رود، حتی کتاب قرآن نیز ندارند. این پویش را به نیت سردار سلیمانی راه‌اندازی کردیم تا خیران و کسانی که تمکن مالی دارند و علاقه‌مند هستند تا در این کار سهیم باشند، از آموزش قرآن و تبلیغ و ترویج آن در مناطق محروم و جنوب استان کرمان حمایت کنند.

نیک‌ورز بیان کرد: قرآن و امکاناتی که از ملزومات اولیه کلاس قرآن هست، در این پویش تهیه می‌شود. مناطق جنوب کرمان این‌قدر محروم هستند که نمی‌توان توقع شهریه داشت، تاکنون نیز هیچ حقوقی به مربیان پرداخت نشده است. در بعضی از روستاها حتی یک خانه قرآن نیز وجود ندارد که کار آموزش از آن طریق پیش برود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کرمان گفت: امیدواریم با حمایت افرادی که در پویش نذر قرآنی شرکت می‌کنند، بتوانیم برنامه‌های آموزش قرآن را در این مناطق به خوبی پیش ببریم، توانمندسازی مربیان را انجام دهیم و نرم‌افزارهای قرآنی برایشان تهیه و به دستشان برسانیم.

وی اظهار کرد: مردم جنوب کرمان دل‌پاک، اهل صفا و صمیمیت هستند و به مباحث دینی، مذهبی و قرآنی علاقه دارند و امیدواریم خلأ و کمبود آموزش‌های قرآنی را در آنجا جبران کنیم و افرادی که با عشق و علاقه در کلاس‌ها حاضر می‌شوند، از مباحث قرآنی، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha