80 بیمار کلیوی در انتظار اهدای عضو / کاهش اهدای عضو پس از کرونا
کد خبر: 3939506
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

80 بیمار کلیوی در انتظار اهدای عضو / کاهش اهدای عضو پس از کرونا

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان از وجود حدود 80 بیمار کلیوی در انتظار اهدای عضو در این استان خبر داد و گفت: حوادث ناشی از تصادفات پس از شیوع کرونا به‌دلیل کاهش ترددات کم شده و اهدای عضو در کل دنیا روند کاهشی پیدا کرده است.

80 بیمار کلیوی در انتظار اهدای عضو/ کاهش اهدای عضو پس از کرونامجید حمیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از رضایت‌گیری 12 خانواده بیمار مرگ مغزی در سال جاری در همدان خبر داد و گفت: سه نفر از این بیماران نیز دارای شرایط ناپایدار بودند که پس از رضایت‌گیری از خانواده‌هایشان فوت کردند.

وی با بیان اینکه برای اهدای عضو، آزمایش کووید 19 هر دو طرف باید منفی باشد، افزود: طی ماه‌های گذشته سه بیمار مرگ مغزی بودند که آزمایش کرونا آن‌ها مثبت شد و نتوانستند اهدای عضو داشته باشند.

حمیدی با اشاره به کاهش اهدای عضو پس از شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه تردد کمتر شده، حوادث ناشی از تصادفات هم کم شده و اهدای عضو در کل دنیا روند کاهشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بیمار مرگ مغزی در استان نداریم، افزود: بیمارانی که دارای سن بالا هستند شرایط لازم برای اهدا را نخواهند داشت.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان گفت: در حال حاضر تقریباً 25 هزار نفر بیمار در کشور نیازمند اهدای عضو هستند.

انتهای پیام
captcha