پلیس مردم را نسبت به ناهنجاری‌ها حساس کند
کد خبر: 3938357
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
آیت‌الله سعیدی:

پلیس مردم را نسبت به ناهنجاری‌ها حساس کند

امام جمعه قم یکی از مأموریت‌های پلیس را فرهنگ‌سازی و اقناع جامعه نسبت به زشتی بدحجابی و بی‌عفتی دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در بحث عفاف و حجاب بدون تعامل میان نهادها و دستگاه‌ها محقق نمی‌شود. 

پلیس مردم را نسبت به ناهنجاری‌ها حساس کندبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، 9 آذرماه در دیدار سردار میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم، شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته نظام را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از کارهای مهم پلیس این است که ضمن اعمال قانون باید روش و رفتاری داشته باشد تا مردم را برای بعضی از ناهنجاری‌ها حساس کند تا مردم با درک ناهنجاری و ضرر آن برای خود و جامعه به ترک آن روی بیاورند.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یکی از ناهنجاری‌های امروز جامعه را بحث عفاف و حجاب دانست و گفت: برخورد با این قشر باید به‌گونه‌ای باشد که این بازدارندگی در عمق جان افراد قرار بگیرد و این بستگی دارد به اینکه ما در ابعاد تبلیغی و ترویجی و فرهنگ‌سازی تلاش کنیم و یک سری تناقض‌ها را بر طرف کنیم و از اعمال و کارهایی که کمک به ترویج بی‌حجابی می‌کند پرهیز کنیم.
 
وی افزود: فرهنگ‌سازی در بحث عفاف و حجاب مگر با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی مثل نیروی انتظامی، سپاه، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد، بسیج، کسبه و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالیت هماهنگ و هم افزای آنان اتفاق نمی‌افتد.
 
آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه شهر مقدس قم ویژه است و مسئولانی که برای انجام دوره خدمت‌شان به قم مشرف می‌شوند باید بدانند که قم جایگاه و اقتضائات خاص خودش را دارد، افزود: نباید قانونی که در فلان شهر اجرا می‌شود در قم به همان شکل اجرا شود زیرا قم حرم اهل بیت(ع) است.
 
وی تصریح کرد: در حرم و حریم اهل بیت(ع) باید کارها و رفتارمان، حرف زدنمان، کسب و کارمان و دیگر شئون زندگی مان فرق کند و وقتی این را پذیرفتیم آن وقت می‌شود کار فرهنگی کرد چون اعتقاد پشت آن است؛ اگر اعتقاد نباشد آن وقت تاثیری که لازم است را نخواهد داشت.
انتهای پیام
captcha