نگرانی سازمان‌ اسلامی مالزی از نقض حقوق کودکان فلسطینی
کد خبر: 3936278
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

نگرانی سازمان‌ اسلامی مالزی از نقض حقوق کودکان فلسطینی

همزمان با روز جهانی کودک، شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی با صدور بیانیه‌ای از وضعیت کودکان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی و دیگر کودکان  مسلمان در سرزمین‌های درگیر جنگ، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ از مالزی، شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی غیردولتی مالزی (MAPIM) به مناسبت روز جهانی کودک با گرامی‌داشت این روز بیانیه‌ای صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: طبق بخشی از متن منشور سازمان ملل متحد، کودکان باید نخستین کسانی باشند که در مواقع حوادث به آنها کمک می‌شود. در سال 1989 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کنوانسیون حقوق کودکان (CRC) را تصویب کرد. این کنوانسیون، یک معاهده حقوق بشری است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی کودکان را مشخص می‌کند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه جهان به آینده تلخ كودكان در سطح جهانی به ویژه در كشورهای درگیر توجه کافی نمی‌كند. بر اساس اطلاعات انجمن زندانیان فلسطینی (PSS) در حال حاضر حداقل 400 کودک فلسطینی زیر 18 سال توسط مقامات اسرائیلی بازداشت شده‌اند. مقامات این رژیم به نگهداری 170 کودک فلسطینی در زندان‌های خود ادامه می‌دهند.
 
در این بیانیه که به امضای «محمد عزمی عبدالحمید» رئیس این شورا منتشر شده آمده است: اسرائیل در طول بازداشت کودکان فلسطینی مرتکب جرایم مختلفی شده است؛ از جمله اینکه آنها را از ادامه تحصیلاتشان محروم می‌کند، برخی از آنها را از ملاقات خانواده خود در زندان محروم کرده و آنها را در سلول‌ای انفرادی نگهداری می‌کند. همچنین برخی از این کودکان به زندان‌های بلند مدت تا 20 سال زندان محکوم شده‌اند.
 
اسرائیل کودکان را به طور غیرقانونی در دادگاه‌های نظامی که فاقد قوانین اساسی برای دادرسی عادلانه هستند، مورد محاکمه قرار می‌دهد.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کشته شدن کودکان در سوریه، یمن، میانمار، عراق، کشمیر، لیبی و افغانستان از جنایات ثبت شده است و هنوز هیچ کاری برای محافظت از آنها توسط سازمان‌های بین‌المللی انجام نشده است.
 
کودکان کشمیری از سوی نیروهای اشغالگر هند با تفنگ ساچمه‌ای هدف شلیک قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها بینایی خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها کودک، در اردوگاه‌های پناهندگان یمن و روهینگیا در بنگلادش با سوء تغذیه و گرسنگی روبرو هستند. 
 
در پایان این بیانیه آمده است: ما خواستار اقدامی قاطع از سوی نهاد‌های وابسته به سازمان ملل برای بازنگری در معاهدات و قوانین بین‌المللی در مورد حمایت از کودکان هستیم.

انتهای پیام
captcha