اجرای طرح صدف و مرثیه شعر رضوی ر قم
کد خبر: 3926095
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

اجرای طرح صدف و مرثیه شعر رضوی ر قم

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم از اجرای طرح‌های فراخوان مرثیه شعر رضوی با عنوان «الصدیق الشهید» و صدف از سوی این بنیاد خبر داد.

اجرای طرح صدف و  مرثیه شعر رضوی ر قمبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم، حجت‌الاسلام محمدباقر تکیه‌ای، رئیس دفتر این نمایندگی، گفت: ما ۲۰ کانون خادمیاری در سطح استان قم داریم و هرکدام از این‌ها، برنامه‌های تخصصی خود را تدارک دیده‌اند.

وی بیان کرد: اولین آن‌ها برنامه‌های اربعین است؛ با توجه به اینکه امسال از حضور در پیاده‌روی اربعین محروم هستیم لذا برنامه‌هایی برای جبران این محرومیت در نظر گرفته شده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: یکی از برنامه‌های این روزها برگزاری زیارت عاشورا با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی است؛ برنامه ‌ای دیگر شامل دیدار خادمیاران با علما و خانواده های معزز شهدا خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ای که کانون خادمیاری بانوان در نظر دارند سوگواری شهادت امام رضا (ع) است که در طول ده روز برگزار می‌شود و با رعایت کامل اصول و ضوابط بهداشتی و در محیط باز خواهد بود؛ این برنامه در طول ایام محرم هم بوده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

 تکیه ای در ادامه گفت: فراخوان مرثیه شعر رضوی با عنوان «الصدیق الشهید» که پایان آن ۲۶ مهرماه خواهد بود یکی دیگر از برنامه‌های دفتر آستان قدس رضوی است؛ نحوه ارسان آثار از طریق پایگاه اینترنتی «شعر هیئت» است.

وی اظهار کرد: طرح «خانه من آشپزخانه ارباب» که با نگاه به اربعین و خدمت به محبین و زائرین حضرت امام حسین(ع) تدارک دیده شده است از دیگر برنامه‌های این دفتر است که برای آن تاکنون ده هزار غذا با مشارکت مردم تدارک دیده شده و قطعاً این تعداد غذا تا اربعین بیشتر هم خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: پخش مواد غذایی طرح «خانه من آشپزخانه ارباب» هم به صورت غذای آماده و هم جیره خشک و در بین نیازمندان خواهد بود.

وی افزود: با استعانت از حضرت زینب کبری (س) که الگوی استقامت و عفت هستند طرح صدف را داریم که شامل تعویض چادرهای کهنه با چادرهای نو برای خانواده‌های نیازمندی است که شناسایی هم شده‌اند؛ شناسایی محرومین از طریق ۳۸ کانون‌های خادمیاری بوده که در محلات مختلف و عمدتاً حاشیه‌ای و فقیرنشین حضور دارند.

تکیه‌ای تصریح کرد: در قدم اول این طرح ۱۱۰ قواره چادر بوده که تعویض شده است ولی با توجه به مشارکت فعال خادمیاران رضوی که شامل ۳۰۰۰ نفر هستند این مقدار بیشتر هم خواهد شد.

وی اظهار کرد: از خادمیاران درخواست داریم ارتباط خود را با سامانه خادمیاری بیشتر از قبل داشته باشند تا از برنامه‌های دفتر آستان مطلع شوند.

تکیه‌ای گفت: در ابتدای ماه صفر برنامه قربانی اول ماه را داشته‌ایم که با نیت دفع بلایا و تعجیل در فرج امام زمان(عج) بوده است.

وی در پایان گفت: یک نمایشگاه مختصری نیز برای خادمیاران با موضوع دفاع مقدس در همین ایام داشته‌ایم و بنا داریم در این نمایشگاه از تعدادی از خادمیاران دهه کرامت تقدیر به عمل آوریم.

انتهای پیام
captcha