فعالیت دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ حسینی برکات فراوانی دارد
کد خبر: 3923353
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

فعالیت دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ حسینی برکات فراوانی دارد

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان عنوان کرد: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش‌های مختلف دارای آثار و برکات فراوان و نشان‌دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدلله است.

فعالیت دانشگاهیان برای ترویج فرهنگ حسینی برکات فراوانی داردبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علوی گرگانی شامگاه گذشته سه‌شنبه 25 شهریورماه در دیدار رئیس و مسئولین فرهنگی دانشگاه قم و رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، ضمن قدردانی از متصدیان برگزاری سوگواره عنوان کرد: خوشا به سعادت آنکه جزء متمسکین به ولایت بوده و دستش از دامان اهل بیت(ع) جدا نباشد.
این مرجع تقلید ادامه داد: امروز ایران اسلامی کشوری ولایی و زیر سایه ولایت اهل بیت(ع) است، که ما هرچه داریم از برکت وجود این ذوات مقدس داریم.

وی با بیان اینکه جا دارد برای سیدالشهداء بیش از این تلاش کنیم و هرکس به اندازه وسعش در این مسیر قدم بردارد، گفت: برگزاری این سوگواره و تولید آثار در بخش های مختلف از قبیل نثر، شعر، مقاله و ... و جمع‌آوری آن زیر نظر دانشگاهیان دارای آثار و برکات فراوان و نشان دهنده ارادت دانشگاهیان به ساحت اباعبدلله است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تصریح بر اینکه جادارد هرچه می توانیم در مسیر اباعبدلله خدمت کنیم، اظهار کرد: با توجه به بیان شیخ شوشتری که می فرمودند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی هر سرزمینی که در آن پرچمی به نام امام حسین(ع) بلند شود به نام سیدالشهدا(ع) است.

وی در پایان تاکید کرد: نسل جوان دانشگاهی که مایه افتخار کشور هستند جا دارد برای مولایشان هرچه بیشتر تلاش کند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قم با معرفی اجمالی دانشگاه قم عنوان کرد: در این دانشگاه که از ابتدا تحت اشراف جامعه مدرسین راه‌اندازی شده است، سعی بر این است که به مبانی اسلامی، اهداف انقلاب و منویات ائمه اطهار (ع) نزدیک تر عمل شود.

وی برگزاری سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان را در همین راستا برشمرد و افزود: این سوگواره با بعد معنوی و مذهبی قوی که دارد متناسب با روند حرکتی دانشگاه قم بوده و امیدواریم فعالیتی سودمند و سبب ارتقاء درک معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشد.

سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در 4 بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه ای اجرا خواهد شد، بخش پژوهشی شامل پایان نامه، مقاله و کتاب، بخش ادبی شامل شعر اعم از کلاسیک و نو، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی و دلنوشته، بخش هنری شامل عکس و اینفوگرافی و در نهایت بخش چند رسانه ای نیز شامل پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بخش ویژه سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha