فعالیت هزار هیئت مذهبی در کرمانشاه
کد خبر: 3923107
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

فعالیت هزار هیئت مذهبی در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: بیش از هزار هیئت مذهبی و ۳ هزار مداح در سطح استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از فعالیت هزار هیئت مذهبی در محرم و صفر در این استان خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار مداح در سطح استان در طول این ایام فعالیت داشتند.

وی گفت: از مهم‌ترین اهدافی که هیئت‌های مذهبی در ایام محرم دنبال می‌کنند بصیرت‌افزایی است. مراسم عزاداری ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) راز ماندگاری اسلام است و همزمان با ایام ماه محرم و صفر هر کس به هر نحوی برای پاسداشت نهضت خونین کربلا تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی به وضعیت ناشی از کرونا و به‌طبع آن فعالیت هیئت‌های مذهبی در سال‌جاری در ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا از افتخاراتی است که مردم استان امسال با توجه کامل به وضعیت ناشی از شرایط موجود با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی با‌شکوه‎‌تر از سال‌های گذشته آن را برگزار کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی استان در حوزه عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با کمک کانون مداحان و شورای هیئت‌های مذهبی خوش درخشیدند و محرم امسال شاهد مشارکت حداکثری مردم استان در اقامه عزا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم.

وی در پایان به برگزاری برنامه‌های ایام ماه صفر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر سفر به کربلا و مشهد در ستاد ملی کرونا تصویب نشود، مراسم عزاداری ایام ماه صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و شرایط را برای برگزاری عزاداری‌ها در سطح استان هموار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha