راه‌اندازی وب‌سایتی برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو مسلمانان در انگلیس
کد خبر: 3922752
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶

راه‌اندازی وب‌سایتی برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو مسلمانان در انگلیس

به تازگی وب‌سایتی برای فرهنگ‌سازی و تشویق مسلمانان به اهدای عضو با همکاری وزارت بهداشت انگلیس در این کشور راه‌اندازی شده است.   

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از مترو، وب‌سایتی به منظور افزایش اطلاعات و تشویق مسلمانان به اهدای عضو، اخیراً در انگلیس آغاز به کار کرده است.

در این وب‌سایت به نشانی OrganDonationInIslam.com دیدگاه‌های دین اسلام درباره اهدای عضو به نیازمندان تشریح شده است.
 
در این وب‌سایت، همچنین قانون جدید تصویب‌شده در انگلیس توضیح داده شده که اعضای بدن همه درگذشتگان بزرگسال در این کشور قابل اهدا است، مگر اینکه تصمیم خود را برای عدم اهدای عضو ثبت کرده یا جزء گروه‌هایی باشند که از این امر مستثنا هستند.

خیریه اسلامی نیو هورایزنز (New Hopizons‌) با همکاری بخش اهدای خون و پیوند اعضای وزارت بهداشت انگلیس این وب‌سایت را با همکاری یکدیگر راه‌اندازی کرده‌اند تا مشکل کمبود اهداکنندگان عضو در بین آفریقایی‌تبارها، آسیایی‌ها و اقلیت‌های نژادی دیگر را حل کنند.

آمار سال 2019 نشان می‌دهد که تقریباً 31 درصد از کسانی که در انگلیس در انتظار پیوند عضو هستند، از این اقلیت‌ها هستند. این در حالی است که این اقلیت‌های نژادی، 14 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.
 
نتایج یک تحقیق وزارت بهداشت انگلیس در سال 2019 نشان داد که 75 درصد از مسلمانان این کشور اعلام کردند تاکنون درباره اهدای عضو با کسی صحبت نکرده‌اند.
پیوند کلیه در دریافت‌کنندگانی که از افراد دارای گروه خونی و پیشینه نژادی مشترک کلیه دریافت می‌کنند، با موفقیت بیشتری همراه است.

برخی بیماران مسلمان سال‌ها در انتظار یافتن فرد مناسب برای پیوند عضو باقی‌ می‌مانند. «امجد علی» که از نارسایی کلیه رنج می‌برد، 23 سال منتظر دریافت کلیه بود و طی این مدت دیالیز می‌کرد. وی می‌گوید: این موضوع بسیار مهمی است. اعضای جامعه ما از کمبود اهدای عضو از سوی اقلیت‌های نژادی رنج می‌برند. وی افزود: من امیدوارم این وب‌سایت درباره قوانین جدید اهدای عضو و دیدگاه اسلام در این زمینه اطلاعات مفیدی بدهد.

یکی از سخنگویان خیریه نیو هورایزنز می‌گوید مسلمانان ابهامات زیادی درباره چگونگی اهدای عضو و دیدگاه اسلام در این زمینه دارند. ما در وب‌سایت خود دیدگاه علمای مسلمان از کشورهای مختلف از مصر تا سنگاپور و آمریکا و هلند و ... را مطرح کرده‌ایم که همگی آنها می‌گویند اهدای عضو در اسلام جایز است.
انتهای پیام
captcha