اهدای اعضای بدن دانش‌آموز لرستانی به ۸ بیمار
کد خبر: 3921826
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰

اهدای اعضای بدن دانش‌آموز لرستانی به ۸ بیمار

اعضای افشین دالوند، دانش‌آموز لرستانی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به هشت بیمار اهدا شد.

اهدای اعضای بدن دانش‌آموز لرستانی به ۸ بیماربه گزارش ایکنا از لرستان، اعضای افشین دالوند، دانش‌آموز مدرسه شهید هاشمی‌نژاد ناحیه یک خرم‌آباد که اخیرا در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود به هشت بیمار که نیازمند پیوند عضو بودند، اهدا شد.

در راستای هم‌دردی با خانواده این دانش‌آموز لرستانی، روز سه‌شنبه، هجدهم شهریور ماه علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان به‌همراه حجت‌الله مومنی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، احمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و مدیر و کارکنان دبیرستان پسرانه متوسطه اول شهید هاشمی‌نژاد این ناحیه در منزل این دانش‌آ‌موز، با اخلاق و ممتاز حضور یافتند.

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این دیدار با تاکید بر بازتاب خوب این‌کار ارزشمند در استان و کشور، گفت: این عمل خداپسندانه باید به الگویی برای کسانی‌که در این شرایط قرار می گیرند تبدیل شود، هر چند اهدا کردن عضو عزیزترین کسانی‌که از دست می‌دهیم از هر کسی ساخته نیست ولی انسان‌هایی با قلب بزرگ می‌توانند این‌کار ارزشمند را انجام دهند.

وی با ابراز همدردی با خانواده مرحوم افشین دالوند، افزود: برای هیچ خانواده‌ای خوشایند نیست که عزیز خود را از دست بدهد اما اهدای عضو به بیماران نیازمند و بخشیدن زندگی دوباره به آن‎ها، به‌نوعی تسلی‌بخش خانواده‌ها است .

نخعی با بیان این‌که این دانش‌آموز قطعاً برازنده این کار خیر بوده است و خدای مهربان خواسته تا نام این دانش‌آموز ماندگار و از او به نیکی یاد شود، اظهارکرد: اگر شما به اندازه سر سوزنی کار خیر انجام دهید قطعاً پاسخ آن‌را چند برابر از خداوند بزرگ و تعالی دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است، افشین دالوند دانش‌آموز کلاس هفتم متوسطه اول شهید هاشمی‌نژاد ناحیه یک خرم‌آباد، در روز تاسوعا دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود و خانواده وی پس‌از قطع امید، تصمیم به اهدای اعضای بدن وی گرفتند.

انتهای پیام
captcha