برنامه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در ایام محرم
کد خبر: 3918632
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

برنامه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در ایام محرم

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری به تشریح اقدامات این اتحادیه در ایام عزادای اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداخت.

مرضیه خسروی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: مقرر شده است که پرچم‌های عزاداری به مؤسسات و مراکز قرآنی اختصاص یابد تا در اختیار خانواده‌های قرآن‌آموزان برای نصب بر سر در منازل قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بنا داریم طرح «هر خانه، یک حسینیه» را با کمک مراکز قرآنی استان به انجام برسانیم و روضه‌های خانوادگی کوچک در خانه‌ها راه‌اندازی شوند، در این راستا خانواده‌ها می‌توانند تصاویر و گزارش‌های خود از روضه‌های خانوادگی را به مؤسسات مراکز قرآنی خودشان ارسال کنند که به بهترین آثار جوایزی از سوی اتحادیه اهدا خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان با بیان اینکه در ایام کرونایی فعالیت آموزشی و مذهبی مؤسسات و مراکز قرآنی تعطیل نشد و در فضای مجازی ادامه یافت، افزود: در ایام محرم نیز برگزاری روضه‌های خانگی در فضای باز از سوی مؤسسات و مراکز قرآنی استان پیگیری می‌شود.

خسروی در خصوص دیگر اقدامات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، تصریح کرد: تأسیس صندوق وام مدیران و مربیان مراکز قرآنی استان و نیز اهدای 14 قواره چادر به قرآنیان در چندین دوره و به صورت نوبتی، اجرایی شده و همچنان ادامه دارد. همچنین تأسیس اتاق فکر متشکل از اساتید و چهره‌های قرآنی شاخص استان و دیگر چهره‌های مؤثر در پیشبرد برنامه‌های قرآنی استان در آینده نزدیک در دستور کار اتحادیه قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا در استان از کمک یک میلیون تومانی شورای عالی قرآنی برخوردار خواهند شد.

یادآور می‌شود، ماه گذشته حیدرقلی صدقی، مدیرعامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت چهارمحال‌وبختیاری به کار خود در این اتحادیه پایان داد و طی هفته‌های آتی، مدیرعامل جدید با برگزاری انتخابات هیئت مدیره در استان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha