تشریح برنامه‌های مؤسسات قرآنی لرستان در محرم
کد خبر: 3918144
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

تشریح برنامه‌های مؤسسات قرآنی لرستان در محرم

مدیرعامل مؤسسات قرآنی لرستان «ایده‌های عاشورایی»، «سلام بر خورشید»، «هفت شهر عشق» و مسابقه «زیستن زیبا» را طرح‌هایی برشمرد که محرم امسال توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان اجرایی می‌شود.

تشریح برنامه‌های مؤسسات قرآنی لرستان در محرم

روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برنامه‌ریزی اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان برای محرم و صفر، اظهار کرد: اتحادیه قرآنی لرستان با طرح‌های عاشورایی در ایام سوگواری سالار شهیدان به یک حسینیه فضای مجازی کشوری تبدیل شده است.

وی با ذکر این مطلب که «ایده‌های عاشورایی»، «سلام بر خورشید»، «هفت شهر عشق» و مسابقه «زیستن زیبا» طرح‌هایی هستند که از طرف دفتر اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان در محرم برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: طرح‌های مذکور با مشارکت مؤسسات فرهنگی قرآنی مشکات، انوارالهدی الشتر، آموزش و پرورش شهرستان الشتر و همکاری نسبی مجموعه‌های معاونت صدا و سیمای مرکز لرستان، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شکل گرفته است.

بلواسی با تأکید بر این‌که طرح‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در شبکه‌های مجازی تلگرام، ایتا، شاد و اینستاگرام با آدرس کانال @zistaneziba قابل رصد و دسترسی هستند، گفت: عموم مردم می‌توانند در مسابقات ارسال عکس، نقاشی، خاطره‌گویی، داستان کوتاه زیر دو دقیقه‌ای و مسابقه روایت‌گری کاروان کربلا شرکت کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان ویژگی و کار برجسته طرح‌های عاشورایی که برای اولین‌بار در کشور صورت گرفته را تولید محتوای صوتی داستان گام به گام کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا قیام عاشورا و در امتداد تا برگشت اسرای کربلا از شام به مدینه دانست و اضافه کرد: شرح واقعه کربلا از زبان گویندگان توانمند رسانه در زبان‌های فارسی، لکی و لری بیان می‌شود و هر روز در شبکه‌های مجازی برای خوانندگان مشتاق و شیفتگان حسینی انتشار داده می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که تولید محتوای صوتی کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا قیام عاشورا با زبان‌های ترکی، عربی، کردی، بختیاری و گیلکی در حال پیگیری و در دستور کار اجرا است، ادامه داد: گویندگان و علاقه‌مندان در زبان‌های مختلف ایرانی در سراسر کشور می‌توانند برای همکاری و ارسال نمونه کار به پویش حسینی زیستن زیبا به آدرس @zistaneziba در ایتا، تلگرام، شاد، اینستاگرام و یا با شماره تلفن 09190865140 تماس حاصل کنند.

بلواسی در خصوص گویندگان تولید محتوای صوتی واقعه کربلا، گفت: کریمی یکتا، گوینده زبان فارسی، محمدی گوینده زبان لکی و احسان بیرانوند گوینده زبان لری  است که هر سه از اهالی صدا و سیمای مرکز لرستان هستند. محتوای این اثر برگرفته از روایت‌گری کتاب هفت شهر عشق نوشته حدامیان آرانی است. 

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان اظهار کرد: هادی بلواسی ایده‌پرداز، طراح  فعال فرهنگی قرآنی استان و مسئول دفتر مؤسسه قرآنی مشکات الشتر است که کار اجرایی این طرح را با همت آموزش و پرورش شهرستان الشتر و اتحادیه قرآنی لرستان بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha