برنامه‌های قرآنی روز جهانی مساجد در کانون‌های مساجد چهارمحال‌بختیاری
کد خبر: 3917287
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مظاهری تشریح کرد:

برنامه‌های قرآنی روز جهانی مساجد در کانون‌های مساجد چهارمحال‌بختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت‌رسانی، سلامت و قرآن و عترت به مناسبت ۳۱ مردادماه، روز جهانی مساجد در استان برگزار می‌شود.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا با تشریح ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: این برنامه‌ها در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت‌رسانی، سلامت و قرآن و عترت به مناسبت 31 مرداد ماه، روز جهانی مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر سلسله مسابقات کتابخوانی «خط شکن» برگزار و متناسب با هر مناسبت یک کتاب معرفی می‌شود که مسابقه مربوطه از آن کتاب به دلیل شرایط کرونایی، به صورت مجازی در پیام‌رسان گپ و در کانال «خط شکن» به نشانی @khatshekanbooK برگزار خواهد شد که بر این اساس، کتاب «بهداشت مساجد و اماکن عمومی»در کانال مذکور برای مسابقه مجازی کتابخوانی معرفی شده است.

مظاهری ادامه داد: در حوزه خدمت‌رسانی، اجرای طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری انجام خواهد شد که با کمک خیران و مشارکت‌های مردمی، بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان به خصوص خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع خواهد شد. همچنین اجرای طرح ذبح قربانی و توزیع گوشت آن بین اقشار نیازمند از دیگر برنامه‌های این حوزه به مناسبت روز جهانی مسجد است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه‌هایی همچون ضدعفونی معابر و محلات پیرامون مسجد و غبارروبی و عطرافشانی مساجد، برگزار خواهد شد، افزود: تهیه بسته‌های سلامت شامل ماسک ودستکش و و توزیع آن بین نیازمندان و راه‌اندازی پویش «# من_ماسک_میزنم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد.

مظاهری افزود: در حوزه قرآن وعترت، طرح «مسجد مجازی»، طرح «راهکار حفظ قرآن» و طرح «صدثانیه با قرآن» و بیان احکام شرعی به صورت مجازی، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح مجازی حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «راهکار حفظ» شنبه هر هفته آیه‌ای جهت حفظ موضوعی در کانال پیام‌رسان گپ به آدرس gap.im/rahkarhefz به اعضا معرفی می‌شود، گفت: به مناسبت روز جهانی مسجد، تابلو طرح تلاوت نور بین مساجد مجری طرح توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha