تسلط نسبی بر آیات قرآن مقدمه قرائت خوب است
کد خبر: 3915180
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
رزاقی راد:

تسلط نسبی بر آیات قرآن مقدمه قرائت خوب است

مرتل چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم گفت: تسلط نسبی بر آیات قرآن مقدمه قرائت خوب است لذا قاریان باید تلاش کنند تا با مفاهیم قرآن آشنا و در حد مقدور حفظ کنند.

رزایرضا رزاقی‌راد، شرکت‌کننده نوجوان رشته اذان و ترتیل چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: بار دوم است که در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنم ولی نسبت با دوره اول رویکرد متفاوت و بهتری داشته‌ام.

وی با بیان اینکه از قرعه‌هایی که نصیب او شده بود راضی است، افزود: داوران خوبی انتخاب شده بودند و نحوه برگزاری هم از نظر بنده مطلوب بود.

این مرتل اضافه کرد: قرائت قرآن را از اول دبستان با تشویق خانواده شروع و در مدرسه امام صادق(ع) تهران زیرا نظر استاد سنایی به صورت حرفه‌ای دنبال کردم.

وی افزود: الان که در قم زندگی می‌کنیم به صورت انفرادی دنبال می‌کنم ولی پیشنهادم این است که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تلاش کنند زیر نظر استادان آموزش ببینند. 

رزاقی راد بیان کرد: مرتلین و قاریان برای اینکه به موفقیت بیشتری دست یابند باید تلاش کنند تا در حد مقدور حفظ قرآن هم داشته باشند و یا مسلط شوند.

وی افزود: من به مدرسه امام صادق(ع) تهران در شهرک غرب می رفتم. یک روز مسابقه اذان در مدرسه برگزار شد و اذان های خوبی از طرف بچه ها شنیدم و عینا در مسجد محل به تقلید از اذان های شنیده شده اذان گفتم؛ استاد سنایی که داور این مسابقات بود بنده را در مسجد دیدند و گفتند که استعداد دارم و از آن به بعد زیر نظر ایشان قرائت را کار می کنم.

این مرتل نوجوان بیان کرد: در سال‌های اخیر به حفظ و مفاهیم هم علاقه‌مند شده‌ام؛ هم اکنون در کلاس‌های حفظ قرآن حرم شرکت می‌کنم و تفسیر نور و کتب قرآنی دیگر را هم مطالعه می‌کنم.

وی افزود: والدین من معتقدند که هر چیزی باید در جای خودش باشد؛ بازی و تفریح و قرآن و درس و همین سبب شده تا بنده هم برای قرآن برنامه‌ریزی داشه باشم؛ مثلا اگر بخواهم در مدت کوتاهی بخش زیادی از قرآن را حفظ کنم والدینم اجازه نمی‌دهند.

رزاقی‌راد اظهار کرد: الان عضو بسیج و پایگاه بسیج مسجد هستم و فوتبال هم بازی می‌کنم و معتقدم هر چیزی باید سر جای خود باشد و البته در چارچوب دین تا انسان بتواند زندگی خوبی داشته باشد.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha