برگزاری مسابقات قرآن کشوری بستگی به شرایط کرونایی دارد
کد خبر: 3915159
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
مهری:

برگزاری مسابقات قرآن کشوری بستگی به شرایط کرونایی دارد

معاون مسابقات، تبلیغ و ترویج مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مورد برگزاری مسابقات کشوری امسال تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآن کشوری بستگی به شرایط کرونایی دارد.

برگزاری مسابقات قرآن کشوری بستگی به شرایط کرونایی داردحسن مهری، معاون مسابقات، تبلیغ و ترویج مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: بنا داریم مسابقات را برگزار کنیم ولی باز همه چیز بستگی به شرایط بیماری کرونا دارد.

وی اضافه کرد: مسابقات کشوری شرایط خاص خود را دارد؛ شرکت‌کنندگان باید از تمام کشور در آن حضور یابند، بحث اسکان، رفت و آمد و اقامت آنان همچنین حضور در سالن و تجمع آنان به صورت جدی مطرح است لذا با دشواری‌های زیادی روبرو است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس سابق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم گفت: مسابقات قرآن یکی از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی موثر و قدیمی است که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کرونا تصریح کرد: با شیوع این ویروس بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفت و طبیعتا مسابقات و برنامه‌های قرآنی و فعالیت مراکز و موسسات هم دستخوش آثار این ویروس شد.

حسینی تصریح کرد: رویکرد بسیاری از فعالیت و برنامه‌های قرآنی به سمت فضای مجازی پیش رفت و خوشبختانه و با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی اوقاف تصمیم بر این شد تا امسال هم برنامه‌های قرآنی برگزار شود و با تعطیلی مواجه نشویم لذا با رعایت دستورات بهداشتی این کار در استان‌های مختلف انجام شد.

وی اضافه کرد: سالانه جوانان عزیز کشور در این مسابقات شرکت کرده و شور و نشاطی در سراسر کشور ایجاد شده و استعدادهای کشور شناسایی شده و وارد مرحله کشوری و حتی بین المللی می‌شوند.

حسینی با اشاره به مسابقات قم تصریح کرد: مسابقات قم سطح بالایی دارد که وقتی انسان در آن حضور می‌یابد گویی در مسابقات کشوری شرکت کرده و بسیاری از چهره‌های قرآنی استان قم در مرحله کشوری هم در مسابقات حضور می‌یابند و حتی برخی در سطح بین المللی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha