رعایت حداقل‌های اخلاقی برای فعالان قرآنی ضروری است
کد خبر: 3915156
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
مرتل قرآن:

رعایت حداقل‌های اخلاقی برای فعالان قرآنی ضروری است

مرتل قرآن کریم گفت: یک فرد قرآنی باید حداقل‌های رفتاری و اخلاقی را داشته باشد زیرا نمی‌تواند کسی خود را به قرآن منسوب بداند ولی اخلاق و رفتار قرآنی نداشته باشد. 

رعایت حداقل‌های اخلاقی برای فعالان قرآنی ضروری استمحمدحسین مطهری، شرکت‌کننده در رشته اذان و ترتیل چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: برگزاری مسابقات از جهت کیفیت محل برگزاری، نور و صدا، پذیرایی و رعایت موارد بهداشتی همچنین ارائه سریع کارنامه رضایتبخش بود.

وی در مورد سطح مسابقات هم بیان کرد: چون مرحله شهرستانی و استانی تجمیع شده بود تفاوت بین شرکت‌کننده نسبتا زیاد بود و گاهی شاهد برخی قرائت‌های قوی و بعضا ضعیف هم بودیم.

مطهری با بیان اینکه قم در بحث ترتیل وحفظ جزء مناطق قوی در کشور است، تصریح کرد: البته در مناطق مختلف قم وضعیت برنامه و جلسات قرآنی متفاوت است و بعضا در مناطقی مانند پردیسان با کمبود جلسات آموزشی خوب برای تقویت قرآنیان روبرو هستیم.

مطهری بیان کرد: یکی از کارهایی که باید بیشتر مورد توجه باشد برگزاری جلسات آمادگی و تقویت متسابقین برای حضور در مسابقات است که الان در جلسات شاهد نیستیم.

وی با شاره به نقش قرآن در سبک زندگی اضافه کرد: اینکه سبک زندگی یک فرد قرآنی چه چیزی باید باشد و چه هست امر متفاوتی است؛ برخی موارد شاهدیم کسانی که در فضای قرآنی فعالیت دارند ممکن است آداب زندکی قرآنی را رعایت نکنند و عمدتا رویکردشان در پرداختن به قرآن گرفتن رتبه و ... است.

مطهری تصریح کرد: یک فرد قرآنی باید حداقل‌های رفتاری و اخلاقی را داشته باشد و نمی‌تواند کسی خود را به قرآن منسوب بداند ولی اخلاق و رفتار قرآنی نداشته باشد. 

این مرتل قرآن کریم بیان کرد: رفتارهای نادرست از هر کسی سر بزند نادرست است و از افراد قرآنی بسیار ناشایست تر است و در حدتوان و حداقل باید ملتزم به اخلاق و رفتار دینی باشیم.

وی افزود: هر چه پیش بیاید مایه آزمایش الهی است و خوب و بد را نوع نگاه ما تعیین می‌کند. 

انتهای پیام
captcha