ویژگی‌های چهل سومین دوره مسابقات قرآن اوقف قم
کد خبر: 3915040
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
صالح‌نژاد تشریح کرد:

ویژگی‌های چهل سومین دوره مسابقات قرآن اوقف قم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به تشریح ویژگی‌های چهل وسومین دوره مسابقات قرآن قم پرداخت و گفت: برگزاری جلسه توجیهی داوران قبل از مسابقه و برگزاری با رعایت دستورات بهداشتی از جمله این ویژگی‌ها است.

ویژگی‌های چهل سومین دوره مسابقات قرآن اوقف قمسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم در حاشیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن این استان، گفت: این دوره از مسابقات استانی در روزهای 15 تا 17 مردادماه در حال برگزاری است و از جمله ویژگی‌های آن برگزاری در شرایط کرونایی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی اضافه کرد: مجوز لازم از ستاد بحران و علوم پزشکی قم اخذ شده و به صورت انفرادی برگزار می‌شود؛ قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ در اجزای مختلف همچنین دعاخوانی، اذان و همسرایی و همخوانی قرآن رشته‌های این دوره مسابقات هستند.

صالح‌نژاد بیان کرد: این مسابقات در گروه سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود، و در دو بخش بانوان و آقایان به صورت یک مرحله‌ای برگزار می‌شود؛ در سال‌های قبل دو مرحله‌ای بود ولی امسال تجمیع شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: برای اولین بار قبل از مسابقات، جلسه توجیهی داوران برای بررسی جزئیات آئین‌نامه برگزار شد همچنین در فضای خیلی خوب و جدیدی در اداره کل برگزار می‌شود که برای نخستین بار است.

وی افزود: کمیته‌های مختلفی مانند اطلاع رسانی و خبری در این دوره فعالیت دارند و از طریق پیامک و کانال‌های راه‌اندازی شده با متسابقین در ارتباط هستند و نحوه برگزاری مسابقات به صورت کامل اطلاع رسانی می‌شود؛  همچنین کمیته فنی این دوره از مسابقات بعد از تلاوت هر متسابق کارنامه و لوح فشرده را در اختیار آنان قرار می‌دهد و کمیته‌های پشتبیانی و اجرایی هم فعالیت‌های خاص خود را دارند.

صالح نژاد بیان کرد: امیدوار بتوانیم به نحو احسن در خدمت قرآنیان باشیم همچنین به علت شرایط کرونایی، اختتامیه نداریم و بعد از تایید برگزیدگان جوایز به صورت نقدی به حساب شرکت‌کنندگان واریز خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: جلسه هیئت داوری با حضور تمامی داوران و ناظر سازمان اوقاف برگزار و در آن آئین نامه مورد بحث قرار گرفت؛ نکات عمومی داوری، تکنیک‌ها و نکات اختصاصی اجرای مسابقات مورد بحث قرار گرفت تا بتوانیم نتایج بهتری داشته باشیم.

صالح‌نژاد، اظهار کرد: در آئین‌نامه مسابقات تجدیدنظر و نکاتی به آن افزوده شده بود لذا برگزاری این جلسه ضروری بود تا ارتباط داوران با آن بیشتر شود.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha